مایکروسافت بزرگ‌ترین مشتری خرید اپلیکیشن تیک تاک شد

رسانه کلیک - مایکروسافت با اقدامات خود نشان داده است که قصد خرید اپلیکیشن تیک تاک را نه تنها در آمریکا بلکه در تمام دنیا دارد. 

مایکروسافت بزرگ‌ترین مشتری خرید اپلیکیشن تیک تاک شد

شرکت مایکروسافت به تازگی تمایل خود برای خرید بخش مربوط به ایالات متحده اپلیکیشن تیک تاک را اعلام کرده بود. این مسئله باعث شده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا تاکید کند که اگر تیک‌تاک تا ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) خریداری نشود، دستور تحریم این اپلیکیشن را در آمریکا صادر خواهد کرد. پس از این خبر گفته شد که شرکت اپل، یکی از مشتریان خرید تیک تاک است؛ اما این خبر پس از مدتی رد شد.

این شرکت در ابتدا در نظر داشت که تنها کسب‌وکار مربوط به اپلیکیشن تیک‌تاک در کشورهای ایالات متحده، کانادا، نیوزلند و استرالیا را خریداری کند. اما زمانی که ترامپ اعلام کرد از خرید تیک تاک حمایت می‌کند و به نظرش خرید همه سهام این کسب‌وکار منطقی‌تر است، نظر آن‌ها تغییر کرد. اکنون مایکروسافت قصد دارد علاوه بر بخش مربوط به ایالات متحده اپلیکیشن تیک‌تاک، همه کسب‌وکارهای مربوط به آن در سراسر جهان را بخرد.

پس از سخنرانی ترامپ درباره این موضوع، شایعات زیادی در شبکه‌های اجتماعی گسترش پیدا کرد که اپل می‌خواهد تیک‌تاک را بخرد. در صورتی که کوپرتینویی‌ها این شایعات را تکذیب کردند. در نهایت مایکروسافت بزرگترین مشتری برای خرید تیک‌تاک شد. اکنون از طرف منابع نزدیک به مایکروسافت اعلام شده است که این شرکت می‌خواهد همه بخش های تیک‌تاک را بخرد.

خرید تیک‌تاک کار سختی برای مایکروسافت است و قطعا تبعاتی برای این شرکت به همراه دارد. شهروندان آمریکایی امید دارند که این اپلیکیشن توسط یک شرکت آمریکایی خریداری شود تا باز هم بتوانند از آن استفاده کنند.

ارسال نظر