مایکرو استراتژی احتمالا برای خرید بیت کوین بیش از یک میلیارد دلار سهام بفروشد!

رسانه کلیک - شرکت نرم‌افزارهای ابری مایکرو استراتژی بیشتر دارایی‌های خزانه‌داری خود را در بیت کوین نگه‌داری می‌کند. این شرکت ممکن است به‌زودی به میزان یک میلیارد دلار سهام بفروشد تا بیت کوین بیشتری تهیه کند.

مایکرو استراتژی احتمالا برای خرید بیت کوین بیش از یک میلیارد دلار سهام بفروشد!

شرکت نرم‌افزارهای ابری مایکرو استراتژی (MicroStrategy) روز 15 ژوئن، برای ارائه فروش عمومی سهام عادی کلاس A از طریق توافق‌نامه فروش بازار آزاد، مدارک خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارائه داد. این نوع توافق‌نامه به شرکت امکان می‌دهد بسته به نیاز خود «هر از چند گاهی» سهام بفروشد.

در مدارک ارائه شده آمده است:

ما قصد داریم از سود خالص حاصل از فروش سهام عادی کلاس A که تحت این دفترچه ارائه می‌شود، برای اهداف عمومی شرکت، از جمله خرید بیت کوین استفاده کنیم.

اگرچه مایکرو استراتژی اظهار نکرده است که به طور قطعی از درآمد حاصل برای خرید بیت کوین استفاده خواهد کرد، اما از سال گذشته که مدیرعامل شرکت، مایکل سیلور (Micheal Saylor) حسابی درگیر بیت کوین شد، این روش عملکرد شرکت بوده است. این شرکت 92،079 بیت کوین دارد که بیشتر دارایی خزانه‌داری آن را تشکیل می‌دهد. مایکرو استراتژی هفته گذشته نیز 500 میلیون دلار بدهی شرکتی فروخت تا بتواند به مجموع دارایی بیت کوین خود اضافه کند.

این راهبرد خطرناک شرکت، موجی از انتقادات را به همراه داشت و بخش «اظهارات روبه‌جلو» در پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار نشان می‌دهد که این شرکت به‌خوبی از آن آگاه است.

در این بخش پرونده نوشته شده است:

تمرکز بر دارایی‌های بیت کوین باعث افزایش خطرات ذاتی راهبرد کسب بیت کوین ما می‌شود. ما برای رسیدگی به بدهی‌هایمان به مقدار قابل‌توجهی وجه نقد نیاز داریم و ممکن است از تجارتمان، جریان نقدی کافی برای پرداخت بدهی نداشته باشیم.

مسلماً هر شرکتی با خطراتی مواجه است، اما مایکرو استراتژی با خطر زندگی می‌کند! از زمان خرید 21،454 بیت کوین اولیه خود با قیمت 11،653 دلار در ماه آگوست 2020، قیمت این ارز دیجیتال نوسانات بسیاری داشته است. در ابتدا قیمت بیت کوین در آوریل به 63،498 دلار و در ژوئن به کمتر از 33،500 دلار رسید. اکنون قیمت این ارز دیجیتال در حدود 40،000 دلار است که خرید اولیه این شرکت را به یک سرمایه‌گذاری فوق‌العاده تبدیل کرده است.

دارایی‌های بیت کوین ما دارای نقدینگی کمتری نسبت به پول نقد و دارایی‌های معادل نقدی است که در شرکت موجود بوده و ممکن است بیت کوین نتواند به اندازه وجه نقد و معادل‌های نقدی به‌عنوان منبع نقدینگی برای ما عمل کند.

تنها سوالی که باقی می‌ماند، این است اگر این شرکت از بدهی و سهام خود برای خرید بیت کوین استفاده کند، آیا نقدینگی برایش باقی خواهد ماند؟

ارسال نظر