شبکه جهانی مبارزه با کلاهبرداری ارزهای دیجیتال و بازیابی دارایی راه‌اندازی شد

طبق اعلامیه امروز، شبکه جدیدی برای مبارزه با کلاهبرداری ارزهای دیجیتال توسط شرکت‌های حقوقی لندن تأسیس شده است.

شبکه جهانی مبارزه با کلاهبرداری ارزهای دیجیتال و بازیابی دارایی راه‌اندازی شد

راه‌اندازی شبکه جهانی مبارزه با کلاهبرداری ارزهای دیجیتال

با تکامل چشم‌انداز مقررات ارزهای دیجیتال، گروهی از شرکت‌های حقوقی در لندن گرد هم آمده‌اند تا یک شبکه جهانی مبارزه با کلاهبرداری ارزهای دیجیتال را راه‌اندازی کنند و بدین ترتیب انگلستان را در مرکز رسیدگی به اختلافات جهانی در این صنعت قرار دهند.

این شبکه که تحت عنوان مبارزه با کلاهبرداری ارزهای دیجیتال و بازیابی دارایی (CFAAR) شناخته می‌شود، شامل چندین مؤسسات حقوقی است که برخی از اختلافات اولیه مربوط به ارزهای دیجیتال را در سیستم دادگاه بریتانیا بررسی می‌کنند.

این شبکه نام‌هایی مانند Essex Court Chambers ، Asset Reality ، Osborne Clark ، RPC ، Stewarts و Twenty Essex را شامل می‌شود.

با رشد سریع صنعت ارزهای دیجیتال، کلاهبرداری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال مانند سرقت، عرضه اولیه سکه‌ها و حملات باج‌افزار به میزان قابل‌توجهی افزایش‌یافته است.

علاوه بر این، مهاجمان فیشینگ ارزهای دیجیتال نیز به مقیاس‌پذیری و پیچیدگی رسیده‌اند؛ بنابراین، به یک چارچوب قانونی که بتواند به طور مؤثر به چنین جرائمی پاسخ دهد نیاز است. این خدمات حقوقی می‌تواند به قربانیان چنین کلاهبرداری‌هایی کمک بیشتری کند.

شبکه CFAAR قصد دارد فعالیت خود را در حوزه‌ی جهانی گسترش دهد. هدف آن تبدیل‌شدن به جامعه‌ای همگانی است که میزبان سمینارها، جلسات منظم، کنفرانس‌ها و غیره باشد.

این شبکه به دنبال تبدیل‌شدن به یک صدای معتبر برای بررسی‌ها و مشاوره‌های قضایی و نظارتی مربوط به ارزهای دیجیتال است.

قاضی سابق دیوان عالی انگلستان درباره این شبکه گفت: «در جایی که نوآوری وجود دارد، جنایتکاران عقب نمی‌مانند. آخرین نمونه جرائم ارزهای دیجیتال است. اجرای کیفری یک راه‌حل کافی برای قربانیان نیست. این حرفه‌ها باید خود را در برابر کلاهبردارانی که پیشنهادات جعلی بازدهی باورنکردنی دارند یا مجموعه‌های اشتباه و صرافی‌های کاذب ایجاد می‌کنند و سپس عواید جرائم را از طریق شبکه‌های پیچیده پنهان می‌کنند، مسلح کنند.»

بیشتر بخوانید: سلطان بیت کوین برزیل دستگیر شد! | مفقود شدن 7،000 بیت کوین

ارسال نظر