بانک مرکزی پرتغال برای دو صرافی مجوز ارزهای دیجیتال صادر کرد

رسانه کلیک - طبق قانون جدید مصوب پرتغال، دو شرکتی که اخیرا از بانک مرکزی مجوز دریافت کردند، اکنون مجاز به فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال هستند.

بانک مرکزی پرتغال برای دو صرافی مجوز ارزهای دیجیتال صادر کرد

بانک مرکزی پرتغال، پس از تصویب قانون جدید، دو مجوز مربوط به ارزهای دیجیتال را برای صرافی‌ها صادر کرده است. طبق این نشریه رسمی، شرکت‌های Criptoloja و Mind The Coin قادر به فعالیت در داخل کشور خواهند بود و اکنون دارای مجوز قانونی برای پذیرش مشتریان پرتغالی هستند.

بانک مرکزی پرتغال مورد پوشش قانونی خود در مورد ارزهای دیجیتال توضیح داد:

نظارت بانک مرکزی در مورد ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی، همان‌طور که در قانون شماره 83/2017 از 18 آگوست 2017 تعیین شده است، محدود به اهداف ضد پول‌شویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم است و به سایر مسائل از نظر احتیاط، رفتار بازار یا هر نوع دیگر گسترش نمی‌یابد.

بانک مرکزی در مورد قوانین موجود تصریح کرد:

قانون موجود به هر شرکت ارزهای دیجیتال معتبر یا دارای مجوز اجازه انجام خدمات مبادله‌ای بین ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات و خدمات انتقال دارایی‌های مجازی را داده و همچنین نگهداری و اداره دارایی‌ها یا ابزارهای مجازی که امکان کنترل، مالکیت، ذخیره یا انتقال این دارایی‌ها را فراهم می‌کنند (مانند کلیدهای خصوصی رمزنگاری شده) را نیز امکان‌پذیر می‌کند.

در ماه مارس، Financial Magnates گزارش داد که پس از اینکه هزاران شهروند درخواست آنلاین تجزیه‌وتحلیل محتوای یوتیوبرها و تأثیرگذاران در سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای یافتن فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال را امضا کردند، پلیس قضایی پرتغال در حال تحقیق بر روی این تأثیرگذاران اینترنتی است. مقامات به‌ویژه به دنبال کلاهبرداری‌های غیرمستقیم ارزهای دیجیتال هستند زیرا بسیاری از تأثیرگذاران جوایز ارزهای دیجیتال جعلی را تبلیغ می‌کنند.

ارسال نظر