محکوم شدن گوگل در دادگاه‌های فرانسه، برزیل و استرالیا

رسانه کلیک - گوگل بعد از ماه‌ها مقاومت، در دادگاه‌های کشورهای فرانسه، برزیل و استرالیا محکوم شد و از این پس باید برای بازنشر محتوای ثالث پول پرداخت کند.

محکوم شدن گوگل در دادگاه‌های فرانسه، برزیل و استرالیا

شرکت گوگل از طریق بخش اخبار خود و برخی از پلتفرم‌های وابسته دیگر، اخبار و مطالب سایت‌های دیگر را بازنشر می‌کند اما برای این کار پولی به تولیدکننده اصلی محتوا پرداخت نمی‌کند. دلیل گوگل برای این موضوع این بوده است که گوگل با بازنشر این مطالب به بیشتر دیده شدن آن‌ها کمک می‌کند و نباید پولی پرداخت کند.

شرکت‌ها و سایت‌های بسیار زیادی در کشورهای مختلف از گوگل شکایت کردند و گوگل بعد از مقاومت‌های فراوان، در نهایت مجبور شد که در کشورهای فرانسه، برزیل و استرالیا هزینه بازنشر محتوای تولیدشده توسط شرکت‌های ثالث را بپردازد.

گوگل با انتشار مطلبی در وبلاگ رسمی خود اعلام کرده است که برنامه‌ای را برای پرداخت پول به ناشران مطالب باکیفیت خبری اجرا خواهد کرد. معاون واحد مدیریت محصولات گوگل نیز از مذاکره با ناشران ثالث مانند اشپیگل در آلمان، شوارتز مدیا در استرالیا و Diarios Associados در برزیل برای دستیابی به توافق دوجانبه خبر داده است.

لازم به ذکر است که با اینکه گوگل برای بازنشر این محتوا هزینه پرداخت می‌کند؛ اما مطالعه این اخبار برای مخاطبان رایگان است و هزینه‌ای ندارد.

ارسال نظر