مدیریت آیکون‌ها در مک

رسانه کلیک - اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که از ظاهر یکنواخت دسکتاپتان در مک خسته شده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید. در این مطلب، مدیریت آیکون‌ها در مک را آموزش خواهیم داد.

مدیریت آیکون‌ها در مک

مدیریت آیکون‌ها در مک با استفاده از ویژگی Stacks

برای تغییر دادن و مدیریت آیکون‌ها در مک می‌توانید از ویژگی Stack استفاده کنید. برای استفاده از این ویژگی ابتدا باید آن را فعال کنید.

مدیریت آیکونها در مک برای فعال کردن این ویژگی روی قسمت خالی صفحه دسکتاپ کلیک راست کنید و از منوی باز شده گزینه Use Stack را انتخاب کنید.

مدیریت آیکونها در مک با انتخاب این گزینه سیستم‌عامل مک فایل‌های مشابه را دسته‌بندی می‌کند. در این حالت فایل‌های متنی، عکس و غیره در دسته‌های مخصوص به خود قرار می‌گیرند.

کار دیگری که باید انجام دهید این است که تنظیمات پیش‌فرض برای ذخیره کردن فایل‌های مربوط به اسکرین شات را تغییر دهید. اگر شما از لپ‌تاپ خود زیاد استفاده می‌کنید، احتمالا روی دسکتاپ فایل‌های اسکرین شات زیادی دارید. بهتر است مسیر ذخیره شدن این فایل‌ها را از دسکتاپ به محل دیگری تغییر دهید.

شخصی‌سازی آیکون‌های دسکتاپ در مک

وقتی شما ویژگی Stack را فعال می‌کنید مدیریت آیکون‌ها در مک و شخصی‌سازی آن‌ها برای شما راحت‌تر انجام می‌شود. برای شخصی‌سازی آیکون‌ها، ابتدا روی قسمت خالی از دسکتاپ کلیک راست کنید و از منوی باز شده گزینه Show view Option را انتخاب کنید.

مدیریت آیکونها در مک از آپشن مربوط به Stack By می‌توانید گزینه‌هایی مثل Stacks by Kind، Date Last Opened و از این دست را انتخاب کنید.

از منوی باز شده در کنار گزینه Sort By فیلتری را که می‌‌خواهید آیکون‌ها بر اساس آن مرتب‌سازی شوند انتخاب کنید.

مدیریت آیکونها در مک قسمت بعدی مربوط به شخصی‌سازی نمای ظاهری آیکون‌ها است. برای تغییر اندازه آیکون‌ها از اسلایدری که بالای گزینه Icon Size قرار دارد استفاده کنید.

در مرحله بعدی با استفاده از گزینه Grid Spacing برای آیکون‌ها فضای بیشتری ایجاد کنید.

مدیریت آیکونها در مک در قسمت Text Size نیز اندازه فونت آیکون‌ها را تغییر دهید. برای اندازه فونت‌ها می‌توانید اعداد 10 تا 16 را انتخاب کنید.

از آنجایی که امکان حذف کردن برچسب آیکون‌ ها برای شما وجود ندارد می‌توانید مکان قرارگیری آیکون‌ها در قسمت راست آیکون‌ها قرار دهید. اگر می‌خواهید اطلاعات مربوط به هر فایل و آیکون را مشاهده کنید از آپشن مربوط به Show Item Info استفاده کنید و برای مشاهده پیش نمایشی از فایل از گزینه یا آپشن Show Icon Preview استفاده کنید.

مدیریت آیکونها در مک وقتی تغییرات خود را روی آیکون مورد نظر اعمال کردید تغییرات ایجاد روی آیکون‌ها کاملا مشخص و واضح هستند.

ارسال نظر