مدیر شرکت هواوی قصد دارد تا با رئیس جمهور جدید ایالات متحده مذاکره کند

رسانه کلیک - به گفته مدیر شرکت هواوی آقای رن ژنگفی؛ شرکت هواوی تجارت تلفن های هوشمند خود را به فروش نخواهد گذاشت و قصد دارد مذاکرات جدیدی با رئیس جمهور جدید امریکا شروع کند.

مدیر شرکت هواوی قصد دارد تا با رئیس جمهور جدید ایالات متحده مذاکره کند

مدیر شرکت هواوی آقای رن ژنگفی در یک مصاحبه مجازی جهانی اعلام کرد که قصد دارد تا روابط بین امریکا و چین را بازنگری کند. آقای رن در اعلامیه جهانی منتشر شده، تمایل خود را نسبت به مذاکره با آقای بایدن برای از سر گیری مجدد روابط بین چین با دولت جدید ایالات متحده نشان داد.

آقای رن در یک خبرگزاری چینی در مورد توسعه های مشترک با امریکا صحبت خواهم کرد. ایالات متحده و چین هر دو باید اقتصاد خود را توسعه دهند، زیرا این امر برای جامعه و توازن مالی هردو کشور خوب است. وی افزود؛ اجازه دادن به شرکت های آمریکایی برای تأمین کالا از فروشندگان چینی برای عملکرد مالی آنها مفید است. اگر ظرفیت تولید هواوی گسترش یابد، این بدان معناست که شرکت های آمریکایی می توانند فروش بیشتری داشته باشند. این یعنی یک موقعیت برد برد برای هردو کشور. من معتقدم دولت جدید امریکا با توجه به سیاست های خود، این منافع را سنجیده و متعادل خواهد کرد. ما امیدواریم که بتوانیم بسیاری از اجزای سازنده، قطعات و ماشین آلات ایالات متحده را خریداری کنیم تا شرکت های آمریکایی نیز بتوانند با اقتصاد چین توسعه پیدا کنند. شرکت هواوی در حال حاضر قادر به تجارت با شرکت های آمریکایی نیست زیرا دولت ترامپ این شرکت را در لیست سیاه تجارت وزارت بازرگانی قرار داده است آن هم به دلیل ترس از امنیت ملی.

در میان سایر مسائل، این بدان معناست که هواوی قادر به صدور مجوز برای اندروید از گوگل نیست و این امر به شدت مانع تجارت تلفن های هوشمند خود در خارج از چین می شود. این امر هواوی را بر آن داشت تا زیر مجموعه خود یعنی آنر را به منظور محافظت از شرکت و ادامه تولید گوشی های هوشمند به فروش برساند، اما آقای رن شایعات مبنی بر اینکه هواوی ممکن است همین کار را برای دیگر بخش های تلفن هوشمند خود انجام دهد، رد کرد و گفت: "ما هرگز تجارت گوشی های هوشمند خود را نخواهیم فروخت".

ارسال نظر