مرورگر کروم به قابلیت زیرنویس زنده آفلاین مجهز شد

رسانه کلیک - نسخه تحت وب مرورگر کروم برای اولین بار به قابلیت تهیه زیرنویس زنده مجهز شد. این خدمات در مورد انواع فایل‌های صوتی و ویدئویی حتی به صورت آفلاین ارائه می‌شود.

مرورگر کروم به قابلیت زیرنویس زنده آفلاین مجهز شد

به گزارش مهر ، خدمات تهیه زیرنویس زنده و خودکار موسوم به لایو کپشن قبلاً برای گوشی‌های پیکسل گوگل ارائه شده بود و حالا به تمامی نسخه‌های تحت وب مرورگر کروم اضافه شده است.

زیرنویس‌های یادشده با استفاده از هوش مصنوعی گوگل تهیه می‌شوند و حتی اگر صدای رایانه به طور کامل بسته باشد، این هوش مصنوعی قادر به دریافت صدا و تهیه زیرنویس ماشینی است که دقت کم و بیش بالایی دارد.

این خدمات به خصوص برای افراد ناشنوا و کم شنوا مفید است تا محتوای فایل‌های ویدئویی و صوتی موجود در وب را درک کنند.

متن ترجمه ماشینی در یک پس زمینه سیاه رنگ و با اندکی تأخیر نسبت به گفتار اصلی نمایش داده می‌شود.

گفتنی است حتی در صورت قطع دسترسی به اینترنت باز هم ترجمه خودکار فایل‌های صوتی و ویدئویی ادامه می‌یابد. این خدمات با سایت‌های مشهور پخش ویدئو و با انواع پادکست‌ها نیز سازگاری دارد.

در صورتی که فایل‌های صوتی و ویدئویی ذخیره شده بر روی رایانه با استفاده از مرورگر کروم باز شوند، می‌توان باز هم از خدمات لایو کپشن برای دریافت و مشاهده زیرنویس استفاده کرد.

برای این کار باید در بخش تنظیمات در بر روی گزینه پیشرفته کلیک شود و سپس گزینه Accessibility فعال گردد. در صورت عدم مشاهده این گزینه باید مرورگر کروم خود را به روز کرده و آن را دوباره راه اندازی کنید.

خدمات ترجمه ماشینی گوگل با نسخه‌های لینوکس، مک و ویندوز مرورگر کروم سازگاری دارد و قرار است نسخه سازگار با سیستم عامل کروم آن نیز به زودی عرضه شود.

ارسال نظر