مسدودسازی توئیتر و اینستاگرام در کشور میانمار

رسانه کلیک -  اعتراضات گسترده در کشور میانمار موجب شد تا مقامات این کشور دستور مسدود سازی توئیتر و اینستاگرام را صادر کنند.

مسدودسازی توئیتر و اینستاگرام در کشور میانمار

در پی اعتراضات گسترده مردم میانمار به دلیل بازداشت رئیس جمهور این کشور به اتهام تقلب در انتخابات، بعد از مسدود سازی فیسبوک توسط مقامات کشور میانمار ، حال نوبت به دو نرم افزار پر استفاده دیگر یعنی توئیتر و اینستاگرام رسیده است. ارتش این کشور در جنوب شرقی آسیا قرار دارد، اوایل این هفته از طریق ایجاد کودتا، قدرت را به دست گرفته و رهبر غیر نظامی این کشور یعنی آنگ سان سوچی را به همراه دیگر مقامات دولتی بازداشت کرده است. گزارشهای به دست رسیده حاکی از آن است که معترضان از طریق پلتفرم فیسبوک به اعتراضات و اشتراک گذاری تصاویر اعتراضی خود که درحال نشان دادن سه انگشت به سمت بالای به نشانه مقاومت بودند می‌پرداخته اند.

تمامی اوپراتور های موبایلی، دروازه های بین المللی و تامین کنندگان اینترنت این کشور بخشنامه ای از طرف وزارت حمل و نقل و ارتباطات میانمار در پنجم فوریه مبنی بر مسدود سازی کامل دو پلتفرم توئیتر و اینستاگرام تا اطلاع ثانوی دریافت کردند. وزیر ارتباطات در پیامی رسانه ای به مردم اعلام کرد که از ترویج و باور شایعات پرهیز کنند. خبرگزاری CNN اعلام کرد که برخی از شبکه های مجازی سعی دارند که از این نا آرامی سو استفاده کرده و شرایط را بحرانی نشان دهند. برخی دیگر نیز اقدام به تحریک مردم برای گردهمایی های گسترده کرده اند که حاصل آن، مسدود سازی دو شبکه مجازی پر استفاده دیگر در میانمار شد. این خبرگزاری از مردم خواسته است تا از دامن زدن به نا آرامی های اخیر خودداری کرده و از طریق منابع موثق، اخبار روز رو دنبال کنند. مدیر سیاست های عمومی فیسبوک در بیانیه ای اعلام کرده است ما بسیار نگران این شرایط هستیم. زیرا در این برهه زمانی حساس، مردم میانمار نیاز به دسترسی به اطلاعات مهم دارند و کاربران زیادی هستند که از طریق نرم افزار این شرکت، اقدام به برقراری ارتباط با عزیزان خود میکنند.

سخنگوی توئیتر نیز در یک ایمیل به وبسایت ورج اعلام کرد که مردم حق دارند که نظرات و انتقادات خود را در فضای مجازی بیان کنند اما در چهارچوب قوانین بین المللی. اگر فرد یا افرادی بخواهند که از طریق پلتفرم ما، اقدام به ایجاد آشوب کنند، توئیتر از دولت آن کشور برای سرکوب این افراد حمایت خواهد کرد.

ارسال نظر