مسدودیت فیسبوک بطور موقت در کشور میانمار

رسانه کلیک - دولت میانمار به دلایل امنیتی و برای حفظ سیاست‌ های داخلی، دستور مسدودیت فیسبوک را برای کل کشور صادر کرد.

مسدودیت فیسبوک بطور موقت در کشور میانمار

اپراتور های مخابراتی محلی در میانمار، به دستور دولت نظامی این کشور اقدام به مسدودیت فیسبوک بصورت موقت کردند.

باتوجه به گزارشی که از وبسایت ردیت منتشر شده است، مردم در میانمار امکان دسترسی به فیسبوک، مسنجر، اینستاگرام و واتس اپ را از دست داده اند. دولت این کشور دلیل این مسدودیت را دامن زدن به بی ثباتی در کشور اعلام کرده است. در کشور میانمار ۵۰ میلیون نفر زندگی می کنند که ۲۷ میلیون از آنها کاربران فیسبوک هستند. این یعنی افراد و سازمان‌های زیادی وجود دارند که کسب و کار آنها و ارتباطات شان وابسته به این شبکه اجتماعی است. با توجه به گزارشات این مسدودیت قرار است تا نیمه شب هفتم ماه فوریه ادامه پیدا کند.

به گفته سخنگوی شرکت فیسبوک "ما می دانیم که در حال حاضر دسترسی به فیس بوک برای برخی از افراد مختل شده است" افراد زیادی هستند که ارتباطاتشان با خانواده و دوستان و یا دسترسی به اطلاعات مهم از طریق این شبکه اجتماعی انجام می شود.

این اقدام پس از یک هفته نا آرامی در میانمار صورت گرفته است. روز دوشنبه، ارتش این کشور به رهبری ژنرال مین آنگ هلینگ، رهبر منتخب این کشور آنگ سان سوچی را بازداشت کرد سپس وضعیت فوق العاده در کشور اعلام کرد. دلیل این کار با این حال، ادعای حزب مخالف اتحاد و توسعه اتحادیه، که با ارتش ارتباط دارد مبنی بر تقلب در انتخابات بود که در نتیجه منجر به اعتراضات گسترده شد.

روز سه‌شنبه فیسبوک حساب کاربری یک ایستگاه تلویزیونی با نام Myawaddy TV به دلیل انتشارات اطلاعات ارتش و برنامه های این کشور، مسدود کرد. این شبکه تلویزیونی ۳۳ هزار بیننده داشته است. در همان زمان سخنگوی فیسبوک اعلام کرد که ما به طور دقیق در حال رصد رویداد های سیاسی میانمار هستیم و درحال جلوگیری از اطلاعات غلط و محتوایی که می تواند باعث ایجاد تنش های بیشتر شود هستیم.

فیسبوک سابقه‌ای طولانی و پیچیده در این کشور دارد. در گذشته نیز تنش های زیادی در میانمار به وجود آمده بود که با کم کاری فیسبوک مواجه شده بود.

حال باید دید که این مسدودیت چه زمانی به پایان خواهد رسید.

ارسال نظر