مسدود شدن ارزهای دیجیتال در شبکه های اجتماعی چین | موتورهای جستجوگر چینی دست به کار شدند!

رسانه کلیک - تحمیلات و مقررات جدید چین از هفته گذشته وارد عمل شده است. به نظر می‌رسد یکی از پیامدهای این مقررات، مسدود شدن ارزهای دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی باشد. دولت سین‌کیانگ چین نیز استخراج ارزهای دیجیتال را از ساعت 2 بعدازظهر به بعد ممنوع اعلام کرده است.

مسدود شدن ارزهای دیجیتال در شبکه های اجتماعی چین | موتورهای جستجوگر چینی دست به کار شدند!

پس از انتشار اخبار همایش 2021 بیت کوین در میامی و تبدیل‌شدن بیت کوین به پول قانونی السالوادور، تمرکز اخبار بیت کوین به طور کامل به غرب تغییر کرده است. وضع این مقررات جدید دیدگاه‌های کاملا متفاوتی را در چین به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: تصمیم جدی رئیس جمهور السالوادور برای تبدیل بیت کوین به پول قانونی کشور

جستجوی کلمه کلیدی «بیت کوین» در بزرگ‌ترین برنامه رسانه اجتماعی چین، WeChat، از 10 میلیون جستجو روزانه در ماه مه به 1 تا 3 میلیون در روز کاهش‌یافته است. اکثر موتورهای جستجوی معروف و برجسته چین مانند Baidu از هفته گذشته جستجو بازارهای ارزهای دیجیتال مانند Binance، Huobi و OKEx را محدود کرده‌اند. اکثر مردم از این‌که دولت چین رسانه‌های اجتماعی را کنترل می‌کند آگاه هستند.

مسدود شدن ارزهای دیجیتال در موتورهای جستوجو گسترش اطلاعاتی که به نفع مقررات دولت باشد را ساده می‌کند. جستجوی کلمات کلیدی مانند «دانلود برنامه Binance» اخیرا محدود شده است. حضور فیزیکی بازارهای چندملیتی در چین نیز در آستانه زوال است.

محبوب‌ترین پلتفرم میکربلاگینگ در چین، Weibo، نیز به‌احتمال زیاد تحت تأثیر دولت چین است. گزارشات اخیر نشان می‌دهد که Weibo بسیاری از حساب‌هایی را که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم تحت تأثیر ارزهای دیجیتال هستند یا از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند را به حالت تعلیق درآورده و مسدود کرده است. این پلتفرم به همه حساب‌های معلق یک پیام شخصی مبنی‌بر نقض قوانین و دستورالعمل‌ها ارسال کرده است.

دولت سین‌کیانگ چین اطلاعیه‌ای را مبنی‌بر تعلیق شرکت‌های استخراج ارزهای دیجیتال از تاریخ 9 ژوئن صادر کرده است. طبق این اطلاعیه، همه شرکت‌هایی که به استخراج ارزهای دیجیتال مشغول هستند، باید عملیات خود را پس از ساعت 2 بعدازظهر متوقف کنند. این بدان معناست که همه می‌توانند فقط تا ساعت 2 بعدازظهر استخراج کنند. هر نوع استخراج ارزهای دیجیتال بعد از ساعت 2 بعدازظهر کاملا ممنوع است.

بیشتر شرکت‌های استخراج ارزهای دیجیتال مستقر در چین اکنون در جستجوی فرصت‌هایی هستند تا عملیات استخراج خود را به کشورهایی با قوانین کمتر و آسان گیرانه‌تر مانند قزاقستان منتقل کنند.

ارسال نظر