تاوان سنگین شرکت اوبر در نپیوستن به اعتصاب علیه ترامپ

هزاران مشتری اوبر پس از اقدام اخیر این شرکت در نپیوستن به صف معترضین و حضور در فرودگاه جان اف کندی برای سوار کردن مسافران، این اپلیکیشن را از گوشی خود پاک کردند.

تاوان سنگین شرکت اوبر در نپیوستن به اعتصاب علیه ترامپ

به گزارش کلیک، مشتریان عصبانی از شرکت اوبر در اقدامی خودجوش، اپلیکیشن های شرکت مسافربری آنلاین اوبر را از گوشی ها خود پاک کردند. این اقدام در حالی رخ داد که بسیاری از تاکسی داران آمریکا در اعتراض به تصمیمات اخیر دونالد ترامپ دست به اعتصاب زده اند و کار نمی کنند اما در عین ناباوری، اتومبیل های شرکت اوبر برای جابه جایی مسافر به فرودگاه ها اعزام شدند و همین امر خشم بسیاری از معترضین را برانگیخت.

حذف اپلیکیشن اوبر

تاکسی داران نیویورک در اعتراض به دستور اجرایی دونالد ترامپ در عدم پذیرش اتباع ۷ کشور مسلمان به تاکسی داران خود اعلام کردند تا در روز شنبه هیچگونه فعالیتی نداشته باشند.

در حال حاضر نیز هشتگ deleteUber# در توییتر در حال داغ شدن است و بسیاری از کاربران این شرکت در حال اظهار نظر در مورد این قضیه هستند که اظهارات موافق و مخالف مختلفی را می توان در بین کامنت ها دید.

اوبر در ایمیلی که برای سردبیر بیزینس اینسایدر ارسال کرده است، اوبر اعلام کرده است این شرکت به دلیل کمبود ماشین هرگز افزایش کرایه ای را در نرخ های خود لحاظ نکرده است. و از توییت روز گذشته برداشت اشتباهی صورت گرفته است چرا که ما هرگز خواهان متفرق کردن معترضین نبوده ایم و به بهانه کم بودن تاکسی نیز افزایش کرایه ای نداده ایم.
این ایمیل در حالی به دست سردبیر بیزینس اینسایدر رسیده است که روز گذشته مقامات اوبر پس از اعلام اعتصاب تاکسی داران، در توییتر اعلام کردند با قدرت به کار خود ادامه می دهند و بسیاری از کاربران نیز در واکنش به این توییت و عدم همراهی اوبر با معترضین به سیاست های ترامپ عصبانی شده و اپلیکیشن های اوبر را حذف کردند.

لازم به ذکر است شرکت اوبر تنها در نیویورک، ۳۶۰۰۰ ماشین در اختیار دارد.

پس از این اتفاق ناخوشایند برای اوبر، رییس اوبر یعنی تراویس کالانیک نیز وارد عمل شد و در مورد اتفاقات چند روز اخیر گفت، ما فقط برای کمک به مسافرین سرگردان آن چند کشور در فرودگاه ها تصمیم به این اقدام گرفتیم و نه به خاطر تایید سیاست های ترامپ! او در ادامه می افزاید، قطعا شرکت با استخدام وکیلان خبره از دولت شکایت خواهد کرد چرا که منع ورود اتباع این ۷ کشور به آمریکا ضرر ۳ میلیون دلاری برای شرکت در پی خواهد داشت و دولت باید خسارات وارد به شرکت را بپردازد.

این اظهارات در حالی مطرح میشود که تراویس کالانیک یکی از ۱۹ متخصص حوزه اقتصادی است که قرار است به ترامپ در این زمینه مشاوره بدهد.

ارسال نظر