افشای مشخصات احتمالی پیکسل 6 پرو

مشخصات احتمالی پیکسل 6 پرو در یک گزارش خبری جدید لو رفته است. تراشه تنسور و پیکربندی دوربین از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد پرچم‌دار آینده گوگل محسوب می‌شوند.

افشای مشخصات احتمالی پیکسل 6 پرو

مشخصات احتمالی پیکسل 6 پرو

طبق ادعای گوگل، پرچم‌داران بعدی این کمپانی به تراشه تنسور مجهز خواهند بود. گزارش جدیدی از XDA Developers به بررسی این تراشه انحصاری گوگل پرداخته است.

پیکسل 6 پرو با تراشه تنسور

پردازنده Tensor دارای پیکربندی 4+2+2 بوده و (احتمالا) شامل دو هسته اصلی ARM کورتکس X1 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز، دو هسته میانی با سرعت کلاک 2.25 گیگاهرتز و چهار هسته کوچک‌تر با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌شود.

البته این موضوع کمی بعید به نظر می‌رسد، چون تراشه‌های سامسونگ و کوالکام با پیکربندی 4+3+1 ساخته شده‌اند. به هر حال تا زمان رونمایی رسمی باید منتظر اخبار موثق بمانیم.

مشخصات احتمالی پیکسل 6 پرو

گزارش جدید همچنین با شایعات مربوط به رم 12 گیگابایتی LPDDR5 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی همخوانی دارد. گوشی پیکسل 6 پرو به گرافیک 848 مگاهرتزی مالی G78 مجهز بوده و از تراشه اگزینوس 5123 (5G) سامسونگ استفاده می‌کند. پشتیبانی از فناوری WiFi 6E نیز جزء ویژگی‌های این محصول جدید است.

مشخصات نمایشگر، باتری و UWB در گوشی پیکسل 6 پرو

نمایشگر احتمالی در گوشی جدید گوگل از رزولوشن 3120 در 1440 پشتیبانی کرده و نرخ نوسازی آن 120 هرتز است. هنوز مشخص نیست که آیا نرخ نوسازی به طور پویا نسبت به محتوای نمایشی تغییر می‌کند یا خیر.

این گوشی به طور هم‌زمان از نرخ نوسازی 120 هرتزی و کیفیت 1140 پیکسلی پشتیبانی می‌کند. نرخ نوسازی در صورت فعال بودن حالت نمایشگر همیشه روشن، تا 10 هرتز کاهش می‌یابد.

از دیگر مشخصات احتمالی پیکسل 6 پرو می‌توان به ویژگی Quick Tap اشاره کرد. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا با دو بار ضربه متوالی روی پنل پشتی، دستیار گوگل را فراخوانی کند. اسکنر اثر انگشت نیز درون نمایشگر این گوشی جاسازی شده است.

اسمارت فون جدید گوگل همچنین به یک باتری قدرتمند 5000 میلی‌آمپر ساعتی و همین‌طور سخت‌افزار UWB (فوق پهن باند) ساخت شرکت Qorvo مجهز است. گوشی همراه با استفاده از این ویژگی می‌تواند ردیاب‌های مجهز به UWB را پیدا کند.

سیستم دوربین

دستگاه‌های آینده گوگل علاوه بر تراشه تنسور، به ماژول دوربین جدید مجهز هستند. دوربین سلفی پیکسل 6 پرو یک سنسور 12 مگاپیکسلی است، اما نقطه قوت این دستگاه به دوربین واقع در پنل پشتی ربط دارد.

طبق افشاگری‌های اخیر، سیستم دوربین پیکسل جدید شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی سامسونگ (GN1)، سنسور زاویه باز 12 مگاپیکسلی سونی (IMX386) و همچنین سنسور تله‌فتوی 48 مگاپیکسلی سونی (IMX586) می‌شود که ظاهرا از بزرگنمایی نوری 4 برابر پشتیبانی می‌کند.

سفت افزار Pixel 6 Pro بر اساس نسخه 2.10 کرنل لینوکس ساخته شده که تا سال 2026 پشتیبانی می‌شود. پس به نظر می‌رسد شایعات مربوط به پشتیبانی نرم‌افزاری 5 ساله برای این گوشی صحت دارد.

تنها مورد نامشخص درباره گوشی جدید گوگل، قیمت آن است. اما با توجه به مشخصات احتمالی پیکسل 6 پرو می‌توان انتظار یک برچسب قیمت بالا را داشت. در آینده خواهیم دید که آیا قیمت بالا مانع تبدیل شدن پیکسل 6 به یکی از بهترین گوشی‌های سال می‌شود یا خیر.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، گوشی‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو در تاریخ 19 اکتبر سال جاری رونمایی می‌شوند. بد نیست بدانید که گوگل قرار است در تاریخ 4 اکتبر، نسخه 12 اندروید را به طور رسمی معرفی کند.

ارسال نظر