مشکلات باروری ناشی از واکسن کرونا حقیقت دارد؟

«نیکی میناژ»، ترانه‌سرا و خواننده آمریکایی در مراسم «گالا مت» شرکت نکرد، چون واکسن نزده بود. اما آیا ترس نیکی میناژ مبنی بر بروز مشکلات باروری ناشی از واکسن کرونا حقیقت دارد؟

مشکلات باروری ناشی از واکسن کرونا حقیقت دارد؟

مشکلات باروری ناشی از واکسن کرونا صحت دارد؟

دکتر آنتونی فاوچی روز سه‌شنبه در مصاحبه با CNN به شک و تردید نیکی میناژ (ستاره بین‌المللی) در مورد واکسیناسیون پاسخ داد و گفت «واکسن‌ها به هیچ ‌وجه منجر به مشکلات باروری نمی‌شوند».

در طی مصاحبه، نیک تپر به مجموعه‌ای از توییت های نیکی میناژ اشاره کرده که غیبت خود را در مراسم مت گالا را توضیح می‌دهد. این هنرمند در توییت دیگری اعتراف کرده که هنوز برای کویید 19 واکسینه نشده، چون دوست عموزاده‌اش در کشور ترینیداد واکسن زده و زندگی زناشویی‌اش به خاطر بروز برخی مشکلات حساس، از هم پاشیده است!

جیک تپر در این خصوص از دکتر فاوچی پرسیده که «آیا شواهدی دال بر ایجاد مشکلات باروری در مردان یا زنان به سبب دریافت واکسن‌های فایزر، مدرنا یا J&J وجود دارد؟»

فاوچی نیز در پاسخ گفته «جواب این سؤال، یک خیر مطلق است. هیچ مدرکی دال بر این اتفاق وجود ندارد!»

وی اضافه کرد که توییت های نیکی میناژ شاید از روی سادگی نوشته شده باشند، اما او به عنوان یک ستاره بین‌المللی باید در خصوص انتشار پست‌های مربوط به کویید 19 دقت به خرج داده و جوانب را بسنجد.

همچنین بخوانید: چطور کارت دیجیتال واکسن کرونا بگیریم؟

ارسال نظر