مصادره ارزهای دیجیتال در کره جنوبی | 47 میلیون دلار دارایی فرارکنندگان مالیاتی توقیف شد

رسانه کلیک - دارایی ارزهای دیجیتال 12،000 نفر در کره جنوبی برای پرداخت نکردن مالیات مصادره شد. مقدار ارز دیجیتال مصادره شده، 47 میلیون دلار گزارش شده است. صرافی‌های کره جنوبی نیز پیش از لازم‌الاجرا شدن مقررات جدید، شروع به حذف برخی ارزهای دیجیتال از فهرست ارزهای معاملاتی‌شان کرده‌اند.

مصادره ارزهای دیجیتال در کره جنوبی | 47 میلیون دلار دارایی فرارکنندگان مالیاتی توقیف شد

مقامات استان گیونگی کره جنوبی یکی از بزرگ‌ترین مصادره‌های مالیاتی در این کشور را انجام داده‌اند. طبق گزارش Financial Times، این تحقیقات طولانی‌مدت منجر به مصادره 47 میلیون دلار بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال شد. مقامات این رویداد را بزرگ‌ترین ضبط ارز دیجیتال برای بازپرداخت مالیات در تاریخ کره خوانده‌اند.

گیونگی پرجمعیت‌ترین استان کره جنوبی است و پایتخت این کشور، سئول را شامل می‌شود. مقامات با ارتباط دادن فعالیت متجاوزان مالیاتی در صرافی‌های ارزهای دیجیتال با شماره تلفن‌هایشان، وجوهی را از 12،000 نفر ضبط کردند. محققان مجبور شدند این داده‌ها را به‌صورت دستی تجزیه‌وتحلیل کنند، زیرا بسیاری از صرافی‌ها شناسایی رسمی دارندگان حساب را جمع‌آوری نمی‌کردند. مشخص نیست که کدام صرافی‌ها در این تحقیقات بررسی شده‌اند.

عدم استفاده از اصول شناسایی مشتری در بسیاری از صرافی‌ها یکی از عوامل اصلی آخرین سرکوب نظارتی کره جنوبی بوده است.

در مارس 2020، شورای ملی کره جنوبی قانونی را تصویب کرد که صرافی‌های محلی را موظف به تطابق با دستورالعمل‌های مبارزه با پول‌شویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم از گروه ویژه اقدام مالی (FATF) می‌کند. کسب‌وکارهای ارزهای دیجیتال، به‌ویژه صرافی‌ها، باید قبل از 24 سپتامبر 2021 از کمیسیون خدمات مالی (FSC) و آژانس اینترنت و امنیت کره نیز تأییدیه دریافت کنند.

این قانون شامل الزامات جدید برای شناسایی کاربران و همچنین شفافیت فهرست دارایی‌ها می‌باشد. اگر توکن یک پروژه دارای حجم کم بوده، توسعه غیرفعال داشته باشد یا کانال ارتباطی روشنی با تیم خود نداشته باشد، مشروط به نافهرست شدن خواهد بود.

Upbit، یکی از 4 صرافی ارزهای دیجیتال بزرگ در کره جنوبی، حذف چندین سکه از پلتفرم خود را آغاز کرده است. این پلتفرم همچنین از اولین مواردی بود که برای ادامه فعالیت در کره جنوبی مجوز تنظیم مقررات را دریافت کرد.

در مورد صرافی‌های کوچک‌تر، مطابقت با مقررات کمی دشوار بوده است. این به این دلیل است که پلتفرم‌های مبادلاتی برای دریافت مجوز خود باید با یک بانک شریک شوند. بااین‌حال، بانک‌ها تمایلی برای ارتباط با مبادلات ارزهای دیجیتال ندارند و این چیزی است که یکی از اپراتورهای صرافی‌ها آن را یک «بحران موجودیت» خوانده است.

ارسال نظر