ربات سگ‌نمای شیائومی با سرعت ۳.۲ متر بر ثانیه می‌دود!

به تازگی شرکت شیائومی طی مراسمی از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد. در میان گجت‌های معرفی شده یک ربات نیز با نام سایبرداگ وجود دارد که به ادعای کمپانی از قابلیت‌های ویژه‌ای بهره‌مند است. 

ربات سگ‌نمای شیائومی با سرعت ۳.۲ متر بر ثانیه می‌دود!

شاید برای اولین‌بار با دیدن سایبرداگ شیائومی، طراحی آن به نظرتان آشنا آید. بله درست حدس زدید! ربات جدید این کمپانی چینی دقیقا براساس طراحی ربات شرکت بوستون داینامیکس ساخته شده است.

در واقع شیائومی قصد دارد با تولید گجت‌های متنوع اکوسیستمی ایجاد کند تا افراد بتوانند از طریق استفاده از آن محصولات به راحتی تعاملی بی‌نقص با یکدیگر داشته باشند.

سایبرداگ شیائومی چه کارهایی می‌تواند انجام دهد؟

اول از همه باید به شما بگوییم این سگ رباتیک توان دویدن ۳.۲ متر بر ثانیه را دارد. بنابراین در یک ساعت سایبرداگ می‌تواند مسافت ۷.۱۶ مایل را طی کند.

یکی از قابلیت‌های جالب این ربات امکان پشتک زدن بوده که مورد توجه طرفداران این کمپانی قرار گرفته است.

گفته می‌شود ربات جدید شیائومی می‌تواند حداکثر وزن ۶ پوند را تحمل کند.

به گفته شیائومی چیپست بکار رفته در سایبرداگ توسط کمپانی انویدیا طراحی شده و از یک سیستم فوق پیچیده همراه هوش مصنوعی قدرتمند بهره می‌برد.

بنابراین با توجه به حضور این پردازنده و سنسورهای لمسی، اولترا سونیک، جی‌پی‌اس، میکروفون و دوربین، ربات مورد اشاره می‌تواند به انواع حرکات واکنش‌های لحظه‌ای و بدون وقفه داشته باشد.

چه چیزهایی برای این ربات قابل مشاهده است؟

از آنجایی که در سایبرداگ دوربین و سنسورهای بسیار زیادی بکار رفته است این ربات می‌تواند با توجه به آموزش‌هایی که توسط صاحب خود می‌بیند، اجسام را دنبال کرده و محیط اطراف را به صورت لحظه‌ای مورد بررسی قرار دهد.

این گجت دوست‌داشتنی در تعداد محدود ۱۰۰۰ عددی با قیمت ۱۵۴۱ دلار هم‌اکنون توسط وب‌سایت شیائومی قابل تهیه است.

در صورت ورود سایبرداگ به ایران آیا شما حاضر به خرید آن هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر