معرفی چندین اپلیکیشن‌ قدم شمار کاربردی برای سیستم‌عامل اندروید (بخش اول)

رسانه کلیک - اپلیکیشن‌ قدم شمار از جمله اپلیکیشن‌هایی است که معمولاً هم روی گوشی‌های تلفن همراه قابل نصب هستند و هم می‌توان از آن‌ها روی ساعت‌های هوشمند، دستبندهای سلامت و از این دست تجهیزات استفاده کرد.

معرفی چندین اپلیکیشن‌ قدم شمار کاربردی برای سیستم‌عامل اندروید (بخش اول)

اپلیکیشن‌های قدم شمار از جمله اپلیکیشن‌های حوزه سلامت به حساب می‌آیند که به شما کمک می‌کنند تا علاوه بر اینکه تعداد قدم‌هایی که در طول روز بر می‌دارید را محاسب کنید بلکه از علائم حیاتی بدن خود در طول روز اطلاع داشته باشید.شما می‌توانید از این اپلیکیشن‌های برای رسیدن به اهداف خود مثل کاهش وزن و یا حفظ سلامتی خود استفاده کنید. در این مطلب و مطلب بعدی به معرفی بهترین اپلیکیشن‌های قدم شمار که قابلیت نصب و استفاده روی سیستم‌عامل اندروید را دارند معرفی خواهیم کرد.

اپلیکیشن‌ قدم شمار Samsung Health

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های قدم شمار اندرویدی که به صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های گلکسی برند سامسونگ نصب شده است، اپلیکیشن Samsung Health است. نکته مهم در خصوص این اپلیکیشن این است که طراحی واسط کاربری آن به نحوی طراحی شده است که استفاده از آن بسیار راحت است و از طرفی به هیچ عنوان باعث هدر رفتن شارژ باتری و کاهش طول عمر باتری دستگاه نمی‌شود.

اپلیکیشن‌ قدم شمار علاوه بر این عملکرد این اپلیکیشن در شمارش قدم‌ها بسیار دقیق است. یکی از قابلیت‌های اپلیکیشن Samsung Health این سات که می‌توان از آن در کنار اپلیکیشن‌های دیگر مثل My Fitness Pal که بیشتر برای کنترل عادات غذایی کاربران و مواد غذایی که در طول روز مصرف می‌کنند کاربرد دارد. البته در تغییراتی که برند سامسونگ اخیراً روی این اپلیکیشن اعمال کرده است، متأسفانه قابلیت‌هایی مثل کاهش وزن در طول یک دوره زمانی بلند مدت، امکان سنجش فشار خون و همچنین دسترسی به نمودارهای هفتگی حذف شده است. اگرچه این تغییرات به منظور بهبود عملکرد این اپلیکیشن انجام شده است اما واقعیت این است که متأسفانه سامسونگ برای رسیدن به این هدف موفق نبوده است.

اپلیکیشن‌ قدم شمار Adidad Runing

برند آدیداس یکی برندهای تولید کننده تجهیزات ورزشی اپلیکیشنی با نام Adidas Runing طراحی کرده است که قبلاً با نام Runtastic به بازار اپلیکیشن‌های قدم شمار معرفی شده بود. اما بعدها در سال 2019 میلادی نام این اپلیکیشن تغییر یافت و به Adidas Runing تغییر نام داد.

اپلیکیشن‌ قدم شمار در این اپلیکیشن 3 قابلیت قدم شمار در زمان حال، داشبورد دسترسی به اطلاعات و همچنین قابلیتی برای تنظیم و ست کردن اهداف شخصی وجود دارد. در این اپلیکیشن امکان به اشتراک گذاری فعالیت‌های رزانه با سایر دوستانتان نیز وجود دارد به این ترتیب که زمانی که شما شروع به قدم زدن می‌کنید نوتیفیکیشنی برای سایر دوستانتان که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند و شما آن‌ها را به عنوان افراد مجاز برای دریافت اطلاعات شما معرفی کرده‌اید، ارسال می‌شود. با استفاده از این اپلیکیشن شما می‌توانید با اسیر دوستان خود شروع به برگزاری مسابقه بکنید، رویدادهای خاصی را برگزار کتید و برای پیاده‌روی‌های دسته جمعی برنامه ریزی کنید.

از این اپلیکیشن می‌توانید روی همه تجهیزات پوشیدنی که قابلیت لینک شدن با گوشی‌ها و دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید را دارند مثل ساعت‌های هوشمند اندرویدی و از آن دست استفاده کنید.

اپلیکیشن‌ قدم شمار Google Fit

یکی از اپلیکیشن‌های قدم شمار قابل استفاده روی دستگاه‌های اندرویدی اپلیکیشن google Fit است که نه تنها از آن می‌توانید در کنار سایر اپلیکیشن‌هایی که در این دو مطلب معرفی شده‌اند استفاده کنید بلکه به خودی خود نیز دارای قابلیت‌های منحصر به فرد و خاصی است که بدون نیاز به اپلیکیشن دیگر پاسخگوی همه نیازها و انتظارات شما از یک اپلیکیشن قدم شمار است.

اپلیکیشن‌ قدم شمار اپلیکیشن قدم شمار Google Git نه تنها می‌تواند تعداد قدم‌های شما در طول روز را محاسبه کند بلکه می‌تواند نرخ ضربان قلب شما را نیز ثبت نماید. زمانی که شما قدم بر می‌دارید یا می‌دوید، تمامی اطلاعات مربوط به تعداد قدم‌ها، ضربان قدم و علائم حیاتی بدن شما در این اپلیکیشن ثبت می‌شود. در این اپلیکیشن همچنین توصیه‌هایی برای سوزاندن کالری بیشتر و همچنین پیشنهاد برای انجام حرکات ورزشی مختلف نیز ارائه می‌شود.

اپلیکیشن Zombies Run برای شمارش قدم‌های روزانه

اپلیکیشن قدم شمار Zombies Run یک اپلیکیشن کاربردی به منظور ایجاد انگیزه در سوزاندن کالری بیشتر برای کاربران سیستم‌عامل اندروید است. این اپلیکیشن یکی از قدیمی‌ترین اپلیکیشن‌های قدم شمار اندرویدی است که در حال حاضر در حدود یک میلیون کاربر دارد. بسیاری از کاربران از عملکرد این اپلیکیشن قدم شمار برای کاهش وزن رضایت داشته‌اند.

اپلیکیشن‌ اندرویدی برای استفاده از این اپلیکیشن بهتر است از یک هدفون استفاده کنید. کافی است هدفون خود را روی گوشتان قرار دهید و به دستورالعمل اپلیکیشن عمل کنید. خواهید دید که استفاده از آن تا چه حد می‌تواند به شما کمک کند تا هم کالری بسوزانید و هم وزن خود را کاهش دهید.

اپلیکیشن قدم شمار Argus

اپلیکیشن Argus یک اپلیکیشن ساده اما بسیار کاربردی برای شمردن قدم‌هایی است که شما در طول روز بر می‌دارید. در این اپلیکیشن میزان مشارکت کاربران بسیار بالا است و به همین دلیل می‌توانید از آن به عنوان یک ردیاب فعالیت‌های روزانه خود استفاده کنید. این اپلیکیشن قابلیت شمردن کالری‌ها و بررسی و ردیابی الگوی خوب کاربر ر دارد. این اپلیکیشن می‌تواند ماند یک مربی به شما کمک کند تا در طول روز تمرین‌های ورزشی مناسب با شرایط خود را انجام دهید. در اپلیکیشن قدم شمار Argus قابلیت‌هایی مثل اسکن بارکد کالاها وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید از جزئیات مواد غذایی که در طول روز استفاده می‌کنید اطلاع پیدا کنید.

اپلیکیشن‌ اندرویدی در این مطلب چندین اپلیکیشن کاربردی اندرویدی که به شما در شمارش تعداد قدم‌های روزانه‌تان کمک می‌کنند معرفی کردیم. در مطلب بعدی نیز 5 اپلیکیشن قدم شمار دیگر را معرفی خواهیم کرد.

ارسال نظر