معضل جهانی کمبود تراشه گریبان‌گیر سری جدید گلکسی A سامسونگ شد!

رسانه کلیک - شرکت کره‌ای سامسونگ با معضل جهانی کمبود تراشه برای سری جدید گلکسی A مواجه شده و فعلا قادر به توزیع این دستگاه‌ها در بازار جهانی نیست.  

معضل جهانی کمبود تراشه گریبان‌گیر سری جدید گلکسی A سامسونگ شد!

معضل جهانی کمبود تراشه بالاخره گریبان‌گیر دستگاه‌های میان رده جدید سامسونگ شد. طبق گزارش The Elec، شرکت بزرگ سامسونگ به دلیل مشکلات ناشی از کمبود تراشه، عرضه گوشی‌های گلکسی A52 5G و گلکسی A72 را به بازارهای جهانی به تأخیر انداخت.

سامسونگ در گزارش اخیر خود اعتراف کرده که تهیه تراشه از کوالکام، به طور دقیق‌تر تراشه‌های اسنپدراگون 720G و 750GT، به شدت سخت شده است. این تراشه‌های 8 نانومتری، منبع اصلی توان دستگاه‌های میان رده به حساب می‌آیند.

بدون وجود منبع قابل اطمینان سیلیکونی، سامسونگ به هیچ وجه نمی‌تواند به یک جریان ثابت در تولید گوشی‌های جدید گلکسی A دست پیدا کند. این موضوع در نهایت منجر به کمبود گوشی‌های هوشمند در بازارهای مهم خواهد شد.

با اینکه گوشی‌های گلکسی A52 5G و گلکسی A72 به ترتیب در بازارهای ایالات متحده و EMEA یافت می‌شوند، اما به سختی می‌توان این دو دستگاه را در خارج از این نواحی پیدا کرد.

البته ناگفته نماند که تأثیر معضل جهانی کمبود تراشه روی محصولات سامسونگ چندان دور از انتظار نبوده است. کمپانی کره‌ای قبلا در گزارش اخیر سرمایه‌داران، احتمال بروز چنین مشکلی را مطرح کرده بود. سامسونگ مدعی بوده که سری جدید گلکسی A در بین کارآمدترین محصولات با بهترین چشم‌انداز رشد در سال 2021 قرار خواهند گرفت. بنابراین نبود تراشه‌های میان رده قطعا خبر ناخوشایندی برای سامسونگ به شمار می‌آید.

آیا گوشی‌های آینده سامسونگ تحت تأثیر معضل جهانی کمبود تراشه قرار می‌گیرند؟

پاسخ این پرسش هنوز مشخص نیست. شرکت سامسونگ قرار است به زودی دستگاه‌های جدیدی از جمله گلکسی S21 FE و گلکسی Z Fold 3 را عرضه کند. باید دید که آیا کمبود تراشه روی تاریخ توزیع این دستگاه‌ها یا دسترس‌پذیری آن‌ها در بازارهای جهانی تأثیر می‌گذارد یا خیر.

توجه داشته باشید که تراشه‌های اسنپدراگون 720G و 750G تنها توسط کمپانی سامسونگ استفاده نمی‌شوند. شرکت‌های دیگری مثل شیائومی، ریلمی، ویوو و موتورولا نیز از این تراشه‌ها در محصولات خود بهره می‌گیرند. هنوز مشخص نیست که کمبود تراشه، روی تولیدات این شرکت‌ها نیز تأثیر می‌گذارد یا خیر.

ارسال نظر