هشدار رئیس بانک مرکزی فرانسه در مورد وضع مقررات ارزهای دیجیتال

رسانه کلیک - فرانسوا ویلروی دو گالهاو، رئیس بانک مرکز فرانسه در کنفرانس مالی پاریس یوروپلاس در مورد وضع هر چه سریع‌تر مقررات ارزهای دیجیتال هشدار داد و آن را یک اولویت اساسی خواند.

هشدار رئیس بانک مرکزی فرانسه در مورد وضع مقررات ارزهای دیجیتال

نیاز به مقررات ارزهای دیجیتال در اروپا

فرانسوا ویلروی دو گالهاو، رئیس بانک مرکزی فرانسه گفت که اروپا باید وضع مقررات ارزهای دیجیتال را در اولویت قرار دهد یا خطر به چالش کشیده شدن حاکمیت پولی خود را توسط دارایی‌های دیجیتال به جان بخرد.

ویلروی در کنفرانس مالی پاریس یوروپلاس که به‌صورت مجازی برگزار شد اظهار داشته که عقیده دارد اتحادیه اروپا تنها یک یا دو سال برای ایجاد یک چارچوب نظارتی برای ارزهای دیجیتال زمان دارد. طبق گفته رئیس بانک مرکزی، عدم اقدام «خطر فرسایش حاکمیت پولی» و به طور بالقوه تضعیف یورو را به همراه خواهد داشت.

ویلروی گفت: «من باید در اینجا فوریت را تأکید کنم که وقت زیادی نداریم و تنها یک یا دو سال زمان برایمان باقی‌مانده است.» «هم در ارزهای دیجیتال و هم در پرداخت‌ها، ما در اروپا باید هرچه سریع‌تر حرکت کنیم.»

ویلروی از اتحادیه اروپا خواست تا «باتوجه‌به نقشی که ارزهای دیجیتال در بازارهای منطقه ایفا می‌کنند، یک چارچوب نظارتی را در ماه‌های آینده اتخاذ کند.» استفاده از پول نقد در طی چند ماه اول شیوع ویروس کرونا کاهش یافت که به گفته ویلروی روندی است که می‌تواند منجر به «کنارگذاشتن استفاده از پول بانک مرکزی شود.»

رئیس بانک مرکزی فرانسه پیش‌ازاین به تنظیم‌کنندگان در مورد خطرات احتمالی ارزهای دیجیتال از جمله استیبل کوین‌ها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC ها هشدار داده بود. در ماه سپتامبر او گفت که شرکت‌های بزرگ فناوری می‌توانند به طور بالقوه «زیرساخت‌های مالی خصوصی و سیستم‌های پولی» را ایجاد کنند که می‌تواند بر حاکمیت مالی در اتحادیه اروپا تأثیرات منفی بگذارد.

در ماه ژانویه، این بانک یک برنامه آزمایشی برای CBDC خود به اتمام رساند و بعدا گزارش داد که سرمایه‌گذاران 2 میلیون یورو (در آن زمان تقریبا 2.4 میلیون دلار) سهام شبیه‌سازی‌شده خریدوفروش کرده‌اند. بانک مرکزی فرانسه گفته است که امسال آزمایش‌های دیگری نیز برای ارز دیجیتال خود انجام خواهد داد.

ارسال نظر