ممنوعیت ارزهای دیجیتال در هند پایان یافت

رسانه کلیک - بانک مرکزی هند به طور رسمی اعلام کرد که بخشنامه ممنوعیت ارزهای دیجیتال که توسط این نهاد اعلام شده بود، دیگر معتبر نیست چرا که این بخشنامه بیش از یک سال پیش توسط دیوان عالی کشور لغو شد. علی‌رغم حکم دیوان عالی، بانک‌ها هنگامی‌که با ارزهای دیجیتال سروکار داشتند، به این بخشنامه اشاره می‌کردند.بانک مرکزی هند در روز دوشنبه (10 خرداد 1400) اعلامیه‌ای صادر کرد تا موضع خود را در مورد ارزهای دیجیتال مشخص کند. این اعلامیه با عنوان «ارزیابی بایسته مشتری ارزهای مجازی» منتشر شده و در آن آمده است:

ممنوعیت ارزهای دیجیتال در هند پایان یافت

بانک مرکزی هند در روز دوشنبه (10 خرداد 1400) اعلامیه‌ای صادر کرد تا موضع خود را در مورد ارزهای دیجیتال مشخص کند. این اعلامیه با عنوان «ارزیابی بایسته مشتری ارزهای مجازی» منتشر شده و در آن آمده است:

از طریق گزارشات رسانه‌ای متوجه شده‌ایم که برخی بانک‌ها و مؤسسات مالی از بخشنامه 6 آوریل 2018 بانک مرکزی برای هشدار دادن به مشتریان خود در برابر مبادلات ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

این بخشنامه به بانک‌ها اعلام کرد که از انجام مبادلات ارزهای دیجیتال منع شده‌اند. بااین‌حال، دیوان عالی هند در ماه مارس سال گذشته این بخشنامه را لغو کرد و به بانک‌ها اجازه داد تا به کسب‌وکارهای مرتبط به ارزهای دیجیتال از جمله بورس‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال خدمات ارائه دهند.

با اینکه ممنوعیت ارزهای دیجیتال در ماه مارس سال گذشته لغو شد، گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از بانک‌ها در هند هنوز تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال را محدود می‌کنند. برخی از مشتریان، ایمیل‌های هشداردهنده‌ای را از بانک‌ها دریافت کرده‌اند که به آن‌ها اعلام شده است مجاز به استفاده از حساب‌های بانکی یا کارت‌های اعتباری خود برای تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال نیستند.

برخی رسانه‌ها حتی گزارش دادند که بانک مرکزی هند به طور غیررسمی از بانک‌ها خواسته است تا روابط خود را با کسب‌وکارها و معامله‌گران ارزهای دیجیتال قطع کنند. بااین‌حال، شرکت ملی پرداخت‌های هند گفت که این شرکت مبادلات ارزهای دیجیتال را از طریق رابط پرداخت‌های متحد (Unified Payments Interface یا به‌اختصار UPI) ممنوع نخواهد کرد.

در همین حال، دولت هند مشغول کار روی مقررات ارزهای دیجیتال است. قرار بود لایحه ممنوعیت ارزهای دیجیتال در جلسه بودجه مجلس معرفی شود، اما این اتفاق نیفتاد. ماه گذشته، رسانه‌ها گزارش دادند که دولت هند قصد دارد یک هیئت متخصص برای پرداختن به تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال تشکیل دهد.

ارسال نظر