ممنوعیت تیک تاک توسط وزارت بازرگانی آمریکا به تاخیر افتاد

رسانه کلیک - ممنوعیت اپلیکیشن تیک تاک توسط وزارت بازرگانی آمریکا به تاخیر افتاده است و هنوز معلوم نیست که انتخابات اخیر آمریکا چه تاثیری روی این اپلیکیشن خواهد گذاشت.اوایل این هفته وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که فعلا ممنوعیت برنامه تیک تاک (اپلیکیشن چینی به اشتراک گزاری ویدیو) را اجرا نمی کند. براساس گزارش وال استریت ژورنال، وزارت بازرگانی دستور ممنوعیت تیک‌تاک را که قرار بود در روز پنج شنبه 12 نوامبر (22 آبان) اجرا شود به تاخیر انداخته است.  طبق این دستور این برنامه باید از فروشگاه‌های بزرگی مانند اپ استور، پلی استور و آمازون حذف می‌شد.

ممنوعیت تیک تاک توسط وزارت بازرگانی آمریکا به تاخیر افتاد

اوایل این هفته وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که فعلا ممنوعیت برنامه تیک تاک (اپلیکیشن چینی به اشتراک گزاری ویدیو) را اجرا نمی کند. براساس گزارش وال استریت ژورنال ، وزارت بازرگانی دستور ممنوعیت تیک‌تاک را که قرار بود در روز پنج شنبه 12 نوامبر (22 آبان) اجرا شود به تاخیر انداخته است. طبق این دستور این برنامه باید از فروشگاه‌های بزرگی مانند اپ استور، پلی استور و آمازون حذف می‌شد.

برای افرادی که نمی دانند باید گفت که تحریم‌های ترامپ علیه اپلیکیشن‌های متعلق به شرکت چینی بایت دنس بوده است. با تغییر رئیس جمهور آمریکا در انتخابات اخیر هنوز هم معلوم نیست که شرایط برای این برنامه تغییر می کند یا نه و معلوم نیست که بایدن چه نگرشی به این مسائل داشته باشد. همچنین تعداد زیادی از اعضای کنگره نگرانی خود درباره برنامه تیک تاک را اعلام کرده اند؛ زیرا معتقد هستند که این اپلیکیشن اطلاعات کاربران خود را سرقت می‌کند و این یک خطر امنیتی ملی است.

ممنوعیت‌های آمریکا فقط به برنامه تیک تاک محدود نمی شود و باید منتظر ماند و دید که رئیس جمهور جدید آمریکا در مورد وضعیت فعلی روابط آمریکا و چین چه موضعی می گیرد. علاوه بر این اخباری منتشر شده که ادعا می‌کند کاربران محبوب تیک تاک شکایتی علیه دستورات وزارت بازرگانی و دستور قاضی آمریکایی به نام وندی بیتلستون کرده اند.

ارسال نظر