علی‌بابا فروش دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را ممنوع کرد

هر فروشنده‌ای که پس از 15 اکتبر دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال یا محصولات مربوطه را در پلتفرم‌های علی‌بابا درج کند، با مجازات‌های قابل‌توجهی روبرو خواهد شد.

علی‌بابا فروش دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را ممنوع کرد

اقدامات علی‌بابا برای سرکوب ارزهای دیجیتال در چین

غول تجارت الکترونیکی چینی، علی‌بابا (Alibaba) نیز به خدمات خود در حوزه ارزهای دیجیتال پایان داد. علی‌بابا روز دوشنبه رسماً اعلام کرد که پلتفرم آن فروش ماینرهای ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده و دسته‌بندی‌های دستگاه‌های استخراج بلاک چین و لوازم جانبی را از وب‌سایت خود در 8 اکتبر متوقف می‌کند.

علاوه بر توقف فروش دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال، علی‌بابا استفاده از بسترهای خود برای فروش ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین، اتریوم و لایت کوین را نیز ممنوع کرده است.

در این اطلاعیه آمده است که محدودیت‌های جدید شامل سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مربوط به استخراج رمزارزها و همچنین آموزش‌ها، راهنماها و استراتژی‌های مربوطه نیز شده، اما به آن‌ها محدود نمی‌شود.

این شرکت در توضیح مفصلی از محدودیت‌های جدید هشدار داد که هر فروشنده‌ای که پس از 15 اکتبر، به درج دستگاه‌های استخراج یا محصولات مربوطه را در پلتفرم‌های علی‌بابا ادامه دهد، تحت قوانین قابل‌اجرا مجازات می‌شود.

علی‌بابا گفت که برخی از مجازات‌های ذکر شده شامل مسدودکردن فروشگاه‌ها، توقف و بستن حساب‌های تاجران است.

این شرکت خاطرنشان کرد که تغییرات سیاست اخیر آن‌ها در پاسخ به مسائل مربوط به رعایت درج محصولات و انجام معاملات صورت می‌گیرد.

این حرکت علی‌بابا بلافاصله پس از آن صورت گرفت که دولت چین مجموعه اقدامات جدیدی را برای مقابله با پذیرش ارزهای دیجیتال اعلام کرد و همه معاملات مربوط به رمزارزها را در کشور غیرقانونی اعلام کرد.

در واکنش به سرکوب مجدد ارزهای دیجیتال، صرافی‌های ارز دیجیتال مانند بایننس و هیوبی برخی خدمات خود را در چین متوقف کردند و Sparkpool، دومین استخر استخراج اتریوم در جهان، تعطیلی کامل فعالیت‌های خود را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: ناکامی دولت چین در مقابل بیت کوین

ارسال نظر