تایلند ممنوعیت میم کوین ها را در دستور کار قرار داد

رسانه کلیک - کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند به تازگی ممنوعیت میم کوین ها را در تایلند اعلام کرده است. این سازمان به بازارهای ارزهای دیجیتال این کشور دستور داده که میم کوین‌ها و توکن‌های غیر قابل معاوضه را از صرافی‌های خود حذف کنند.

تایلند ممنوعیت میم کوین ها را در دستور کار قرار داد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند در روز 12 ژوئن اعلام کرد که بازارهای ارزهای دیجیتال این کشور 29 روز فرصت دارند میم کوین‌ها، توکن‌های غیر قابل معاوضه، توکن‌های سودمند و توکن‌های اجتماعی را از فهرست موجود در پلتفرم‌های خود خارج کنند.

این سازمان مالی میم کوین‌ها را به‌عنوان توکن‌هایی تعریف کرد که «هیچ هدف یا اصل مشخصی» نداشته باشند و قیمت آنها به روندهای رسانه‌های اجتماعی بستگی داشته باشد.

این تعریف می‌تواند به همه ارزهای دیجیتال قابل تعمیم باشد. برای مثال توییت‌های ایلان ماسک قیمت بیت کوین را طی سال اخیر بارها دچار تغییر کرده‌ است.

بااین‌حال، به‌احتمال زیاد این ممنوعیت میم کوین ها به سکه‌هایی مانند دوج کوین که تحت تاثیر حرف‌های ایلان ماسک نیز بوده، اشاره دارد.

این ممنوعیت میم کوین ها ، NFTs یا توکن‌های غیر قابل معاوضه را نیز شامل می‌شود. توکن‌های غیر قابل معاوضه معمولا در بستر شبکه اتریوم بوده و غالبا آثار هنری هستند. بعضی از این توکن‌ها بسیار باارزش اند؛ برای مثال یک میلیاردر هفته پیش توکن غیر قابل معاوضه CryptoPunks را به قیمت 11.5 میلیون دلار خریداری کرد!

توکن‌های دیگری که تحت تأثیر این ممنوعیت قرار گرفتند، توکن‌های اجتماعی هستند که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند به‌صورت «توکن‌های طرف‌داران» توصیف شدند. این توکن‌ها برای افراد مشهور در شبکه‌های اجتماعی هستند و معمولا می‌توان آن‌ها را برای خرید محصولات حمایتی این افراد مشهور یا ملاقات و وقت گذراندن با آن‌ها استفاده کرد.

به گزارش بانکوک پست، یک فروشگاه بزرگ تلفن تایلندی، J Mart، در حال آماده‌سازی توزیع گسترده توکن خود شده بود. گفته می‌شود که این خرده‌فروش قصد داشت توکن‌های خود را به افراد مشهور پیوند دهد، اما آیین‌نامه جدید برنامه‌های این شرکت را لغو می‌کند.

نوع آخر از توکن‌هایی که تحت تأثیر این ممنوعیت قرار می‌گیرند، توکن‌های مبادله هستند. این توکن‌ها مانند OKEx، Huobi یا BNB (بایننس کوین) هزینه مبادلات را برای افرادی که آن‌ها را در اختیار دارند، کاهش می‌دهند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند دلیل ممنوعیت این توکن‌ها را بیان نکرد.

اوایل این ماه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند اهداف خود را برای تنظیم بیشتر ارزهای دیجیتال آشکار کرد و در بیانیه‌ای نوشت: «صدور توکن‌های دیجیتال باید توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار مجاز و نظارت شود.»

ارسال نظر