بازهم ممنوعیت واردات شیائومی (۱۰ بهمن ۱۴۰۰)

واردات گوشی‌های شیائومی و چند گوشی مقرون به صرفه دیگر به کشور، دوباره ممنوع شده است.

بازهم ممنوعیت واردات شیائومی (۱۰ بهمن ۱۴۰۰)

ممنوعیت واردات مدل‌های جدید شیائومی (10 بهمن)

بر اساس اعلام سخنگوی اتحادیه واردکنندگان موبایل، دولت به تازگی واردات برخی موبایل‌ها ازجمله شیائومی را ممنوع کرده و علت آن عدم امکان تماس با سرشماره‌های اضطراری کشور است، این در حالی است که سهم زیادی از موبایل‌های موجود در بازار ایران، به این برند تعلق دارد.

«محمدرضا عالیان» سخنگوی اتحادیه واردکنندگان موبایل در این باره گفت: «سازمان تنظیم مقررات چند ماه گذشته نامه‌ای را به شرکت‌های واردکننده ارسال و اعلام کرد واردات برخی از مدل‌های شیائومی ممنوع است، چون این مدل‌ها در برقراری ارتباط با شماره‌های اضطراری از جمله ۱۱۰ ، ۱۱۵ و … مشکل دارند.»

عالیان تاکید کرد: «در آن زمان واردکنندگان به سازمان تنظیم مقررات چند تذکر دادند که اپراتورها می‌توانند این مشکل را برطرف کنند. اما آنچه اکنون نگرانی بخش خصوصی را زیاد کرده، این است که این محدودیت‌ها دوباره دارد تکرار می‌شود. از آنجا که سازمان تنظیم مقررات نهاد بالادستی اپراتورهاست، می‌تواند این مساله را مطالبه کند اما متاسفانه سازمان‌های دولتی ساده‌ترین راه را برای خودشان انتخاب کردند و توپ را در زمین واردکنندگان انداختند.»

بیشتر بخوانید: لغو ممنوعیت ورود شیائومی | این 7 گوشی دوباره وارد می‌شوند

سخنگوی اتحادیه واردکنندگان موبایل، ممنوعیت واردات برخی از مدل‌های گوشی تلفن همراه را، تا زمانی که مشکل اتصال برقراری شماره‌های اضطراری برطرف شود، اعلام کرد.

مشکل عدم تطابق با شبکه‌های اضطراری در مدل‌های جدید شیائومی

عالیان اظهار کرد: «سازمان تنظیم مقررات، واردکنندگان را مجبور کرده تا در شرایط تحریم که شرکت رسمی این برندها، فعالیتی در ایران ندارند، مشکل مورد نظر را برطرف کنند. در این مدت برخی شرکت‌ها مشکل را با شرکت اصلی تولیدکننده در میان گذاشتند و کمپانی شیائومی به دلیل سهم بالایی که در بازار ایران دارد مشکل برخی مدل‌ها را برطرف کرد. اما دوباره هر مدل جدید از برند شیائومی که وارد ایران می‌شود این عدم تطابق را با شبکه‌های اضطراری دارد. مثلا کاربران ایرانی نمی‌توانند به طور مستقیم با این شماره‌ها تماس برقرار کنند.»

سخنگوی اتحادیه واردکنندگان موبایل گفت: «ما هنوز هم بر این باوریم که اپراتورها می‌توانند با تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این مشکل را برطرف کنند، اما متاسفانه انتظار دیگری از واردکنندگان و فعالان بخش‌خصوصی دارند.»

ممنوعیت واردات شیائومی به ضرر مصرف کننده است

واردات موبایل برند شیائومی در دی‌ماه، ۲۶۳ هزار موبایل بوده و نسبت به ماه‌های قبل کاهش داشته است. حال آنکه گوشی‌های شیائومی از نظر کارایی بالا و قیمت مناسب‌تر نسبت به برندهای دیگر، بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند و در صورتی که ممنوعیت برند شیائومی ادامه داشته باشد تعادل بازار به هم می‌خورد. در نهایت این ممنوعیت به ضرر مصرف کنندگان که خواهان این گوشی‌های مقرون به‌صرفه هستند تمام می‌شود.

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظر