منابع ارزی آزاد شده کجا صرف می‌شود؟

سخنگوی دولت در نشست خبری خود توضیح داد که منابع ارزی آزاد شده که قبلا بلوکه بود، قرار است صرف چه چیزی شود. او همچنین درباره لغو پروژه میانکاله توضیحاتی ارائه داد.

منابع ارزی آزاد شده کجا صرف می‌شود؟

به گزارش کلیک به نقل از ایسنا، بهادری جهرمی سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در زمینه آزادسازی منابع بلوکه‌شده ایران تاکید کرد: «آزادسازی برخی منابع بلوکه شده، یکی از اقدامات دولت است. دولت اغماضی در جهت صیانت از حقوق مردم نخواهد داشت. منابع آزاد شده صرف تسویه بدهی‌های گذشته که به دولت به ارث رسیده است، می‌شود.»

وی ادامه داد: «ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی از دولت گذشته در این دولت پرداخت می‌شود. همزمان میزان سرمایه گذاری عمرانی دولت نیز که افزایش یافته، از این منابع است و واردات کالاهای اساسی هم از این منابع تامین می‌شود.»

دستور رییس جمهور درباره توقف پروژه میانکاله در حال اجراست

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در زمینه وضعیت پروژه میانکاله تصریح کرد: «در خصوص پروژه میانکاله، فرمان رئیس‌جمهور بر زمین نماند. کلنگ‌زنی پروژه متوقف شده است و در دولت مردمی اقدامی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.»

همچنین بخوانید: نام مالک پتروشیمی میانکاله افشا شد

اولویت دولت سیزدهم، حل بحران آب

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره بحران کم‌آبی و برنامه دولت برای بهبود این وضعیت در کشور تاکید کرد: «حل بحران کم‌آبی اولویت دولت است. در قانون ۱۴۰۱ در تبصره ۸ به این مشکل به صورت ویژه پرداخته شده است. مدیریت بحران کم‌آبی نیازمند تعامل مردم و دستگاه‌ها برای مدیریت مصرف است. در این زمینه 9 جلسه به ریاست معاون اول برگزار شده‌ و ۴ جلسه هم ویژه زاینده‌رود برگزار شده است.»

بهادری جهرمی یادآور شد: «طرح شیرین‌سازی انتقال آب دریا اصلی‌ترین طرح است که پیشرفت‌های فیزیکی قابل قبولی هم داشته است. همزمان برای تامین آب شرب به تامین آب صنعت و کشاورزی هم توجه می‌شود.»

سخنگوی دولت با اشاره به اجرای طرح اضطراری آب‌رسانی در اصفهان خاطرنشان کرد: «طرح اضطراری آب‌رسانی به استان اصفهان پیشرفت بالای ۹۵ درصدی داشته است و در خوزستان با پیشرفت بالای ۴۰ درصدی همراه بوده است. طرح انتقال آب دریا برای تامین آب صنایع به یزد نیز پیشرفت بیشتر از ۶۰ درصدی داشته است.»

گفتنی است رییس سازمان محیط زیست اعلام کرده که در ایران تغییر اقلیم رخ داده است و دولت باید این تغییر اقلیم را به رسمیت بشناسد و کشور را بر مبنای این شرایط مدیریت کند.

بیشتر بدانید: خطر فرونشست اصفهان، تهدیدی برای دهه آینده شهر

ارسال نظر