مهلت دسترسی تلفن‌های اندرویدی قدیمی به وب‌سایت‌های امن برای ۳ سال تمدید شد

رسانه کلیک - موسسه Let's Encrypt از تمدید ۳ ساله مجوزهای دسترسی تلفن‌های اندرویدی قدیمی (نسخه 7.1.1 و قبل‌تر) به وب‌سایت‌های امن خبر داد.

مهلت دسترسی تلفن‌های اندرویدی قدیمی به وب‌سایت‌های امن برای ۳ سال تمدید شد

در ماه نوامبر، موسسه Let's Encrypt به دارندگان تلفن‌های هوشمند اندرویدی هشدار داد که تلفن‌های قدیمی که با سیستم عامل 7.1.1 Nougat یا پایین‌تر کار می کنند تا سپتامبر 2021 قادر به بازدید از بخش گسترده‌ای از وب‌سایت‌های امن نخواهند بود. اکنون، این موسسه اعلام کرده است که راه حلی برای این مشکل پیدا کرده است که تا سه سال سازگاری تلفن‌های Android قدیمی با گواهینامه‌های این سازمان را افزایش می دهد.

Let's Encrypt و Ignotrust ، یک مرجع صدور گواهینامه دیگر، تفاهم‌نامه‌ای متقابل که به گواهینامه‌های آن اجازه کار در سیستم عامل های قدیمی را می دهد امضا کرده بودند و متأسفانه، گواهینامه IdenTrust که به گوشی‌های اندرویدی اجازه دسترسی به گواهی‌های Let's Encrypt را می‌داد قرار است سال آینده منقضی شود. این مشکل بزرگی است، زیرا 33.8 درصد از کاربران Android در Google Play هنوز نسخه‌های Android 7.1 و حتی قدیمی‌تر را دارند. طبق گفته دانشگاه میشیگان، Let's Encrypt بزرگترین مرجع صدور گواهینامه در جهان است که با ارائه خدمات رایگان و اجرای آسان تر پروتکل HTTPS به فزایش دو برابری تعداد وب سایت های ایمن کمک کرد. در ماه فوریه امسال، این موسسه فاش کرد که گواهینامه‌های صادر شده توسط این موسسه به یک میلیارد رسیده است.

در اعلامیه جدید Let's Encrypt گفته شده که "به لطف برخی تفکرات نوآورانه جامعه [و] شرکای شگفت انگیز آن در IdenTrust" این موسسه توانست یک راه حل برای این مشکل پیدا کند. این شرکا یک راه حل جدید برای علامت گذاری متقابل اجرا می‌کنند که تا سال 2024 کار خواهد کرد و کاربران دیگر نیاز به تعویض تلفن‌های اندرویدی قدیمی خود نخواهند داشت و حتی اگر هرگز درباره این موضوع مطالعه نکنند، ممکن است هرگز نفهمند که تقریباً دسترسی به اکثر وب سایت های امن برای اندروید‌های قدیمی از دست خواهد رفت. Let's Encrypt می گوید این راه حل "خدمات بدون وقفه به همه کاربران" را تضمین می کند. اگر می خواهید در مورد راه حل متقابل جدید و همکاری مجدد دو سازمان بخوانید ، سازمان غیرانتفاعی جزئیات فنی بیشتری را در اطلاعیه خود قرار داده است.

ارسال نظر