مهلت فروش تیک تاک تا 14 آذر تمدید شد

رسانه کلیک - وزارت بازرگانی سرمایه گذاری خارجی ایالات متحده (CFIUS) مهلت فروش تیک تاک را یک هفته دیگر تمدید کرد. شاید تحریم ها علیه این اپلیکیشن لغو شود. 

مهلت فروش تیک تاک تا 14 آذر تمدید شد

آن مهلتی که دولت ترامپ برای اپلیکیشن چینی تیک تاک تعیین کرد که یا به یکی از شرکت‌های ایالات متحده فروخته شود و یا تعطیل شود را به خاطر می آورید؟ بعد از اینکه تیک تاک شکایت کرد که دولت آمریکا به سوالات او پاسخ درستی نمی دهد، این مهلت یه مدت کوتاهی تمدید شد و اکنون دوباره مهلت فروش اپلیکیشن تغییر کرده است.

بلومبرگ و رویترز گزارش دادند که تیک تاک در پرونده های اخیر دادگاه تاریخ جدیدی ذکر کرده و گفته است که مهلت این شرکت هفت روز تمدید شده و به 14 آذر تغییر کرده است. این تاخیر به این دلیل است که درخواست سرمایه‌گذاری این شرکت که به کمیته سرمایه گذاری خارجی (CFIUS) ارسال شده، با دقت بررسی شود. قرار بود اپلیکیشن تیک تاک توسط اوراکل خریداری شود ؛ اما هنوز نتیجه نهایی این معامله مشخص نیست و به همین دلیل مهلت تایین شده توسط کمیته وزارت بازرگانی سرمایه گذاری خارجی ایالات متحده (CFIUS) دوباره تمدید شد.

با توجه به چالش های حقوقی این اپلیکیشن و تلاش اینفلوئنسرهای فعال در این پلتفرم برای جلوگیری از تحریم تیک تاک در آمریکا،‌ ممکن است که به طور کلی این تحریم لغو شود. همچنین ممکن است که سیاست های دولت بایدن با ترامپ متفاوت باشد و از نظر او، این اپلیکیشن چینی تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا نباشد.

در این زمان اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی دیگر سعی کردند جای تیک تاک را در آمریکا پر کنند و مخاطبان او را به سمت خود جذب کنند. برای مثال اینستاگرام قابلیت ریلز که مشابه تیک تاک است را ارائه داد.

ارسال نظر