مهندس سابق گوگل به ۱۸ ماه زندان محکوم شد

رسانه کلیک - مهندس سابق گوگل به جرم دزدیدن اسرار تجاری این شرکت در زمینه خودروهای خودران و انتقال آن‌ٰها به شرکت اوبر دستگیر و به ۱۸ ماه زندان محکوم شد.

مهندس سابق گوگل به ۱۸ ماه زندان محکوم شد

بر اساس حکم قاضی دادگاهی در آمریکا، مهندس سابق گوگل به نام آنتونی لواندوسکی که قبلا به عنوان یکی از مهندسان کلیدی وایمو روی تولید خودروهای خودران گوگل فعالیت می‌کرد، به علت سرقت اسرار تجاری و انتقال آن‌ها به شرکت اوبر محکوم شده و باید ۱۸ ماه را در زندان بگذراند.

دادگاه در ابتدا ۲۷ ماه زندان برای او مقرر کرده بود. بخشی از این حکم را کم کردند و بخش دیگری از آن برای کاهش خطر ابتلاء به کرونا به بازداشت خانگی تبدیل شد. بعد از شیوع گسترده کووید ۱۹ دوران محکومیت او در زندان آغاز می‌شود.

آلفابت شرکت مادر تخصصی گوگل در سال ۲۰۱۷ شکایتی را بر علیه اوبر و این مهندس تقدیم دادگاه کرده و مدعی شده بود آنها اسرار وایمو در مورد طراحی و تولید خودروهای خودران را سرقت کرده‌اند.

آنتونی لواندوسکی بعد از جدا شدن از وایمو و گوگل یک شرکت برای تولید کامیون‌های خودران تاسیس کرد و بعد از مدت کوتاهی این شرکت توسط اوبر خریداری شد. آلفابت مدعی شده آنتونی لواندوسکی بیش از ۱۴ هزار فایل و سند محرمانه در مورد خودروهای خودران وایمو و سیستم لیدار آن را سرقت کرده است. اگر چه وایمو و اوبر در سال ۲۰۱۸ به توافق رسیدند، ولی تعقیب آنتونی لواندوسکی تا محکومیت قطعی وی ادامه یافت.

ارسال نظر