موزیلا با اخراج ۲۵۰ کارمند بر پروژه‌های پول‌ساز تمرکز می‌کند

رسانه کلیک - کمپانی موزیلا به دلیل پیامدهای منفی ناشی از شیوع کرونا قصد دارد ۲۵۰ کارمند خود را اخراج کند. این تعداد برابر یک چهارم نیروی کار این شرکت است.

موزیلا با اخراج ۲۵۰ کارمند بر پروژه‌های پول‌ساز تمرکز می‌کند

موزیلا با اخراج کارمندان می‌خواهد مسئولیت فعالیت روی پروژه‌های پول‌ساز را به تعدادی از تیم‌ها بدهد. پس از اجرای این تغییرات حدود ۷۵۰ کارمند در این شرکت فعالیت خواهند کرد.

میچل بیکر مدیرعامل کمپانی موزیلا پستی را در وبلاگ این شرکت منتشر کرده است و در آن گفته است که همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان تاثیر زیادی بر درآمد آن‌ها داشته است. به همین علت برنامه‌ریزی‌های قبل از دوران کرونا کاربردی برای این شرکت ندارد.

با اعلام این تصمیم‌گیری دفتر موزیلا در تایپه پایتخت تایوان تعطیل خواهد شد. شرکت موزیلا با اعلام خبر اخراج تعدادی از کارمندان خود، استراتژی‌های جدیدی برای این شرکت تعیین کرده است. این استراتژی ‌ها شامل تمرکز بر ساخت اجتماع قوی، تولید محصولات جدیدی که درد را تسکین می‌دهند و مردم آنها را دوست دارند و می‌خواهند و همچنین ایجاد جریان‌های درآمدی جدید می‌شوند. این کمپانی با کاهش سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دیگر قصد دارد بر افزایش تعداد کاربران تمرکز کند.

موزیلا بسیاری از درآمد خود را با روش قراردادن موتورهای جستجو (مثل یاندکس، بایدو و گوگل) به صورت پیش‌فرض در مرورگر این شرکت به دست آورده است. این کمپانی از طریق فروش اشتراک و تبلیغات نیز درآمدزایی می‌کند اما قرارداد با شرکت‌های موتور جستجو درآمد بیشتری را برای آن‌ها دارد.

گفته می‌شود موزیلا ابتدا بر محصولاتی مانند ابزارهای امنیتی و حریم خصوصی جدید، «پاکِت» (سرویس VPN) و چت‌روم‌های واقعیت مجازی تمرکز خواهد کرد. آن‌ها از سال گذشته میلادی بدون تبلیغات و امکان دسترسی به VPN از داخل فایرفاکس، فروش اشتراک خبرنامه‌های خود را شروع کرده‌اند.

بیکر در پایان فروردین ماه امسال به عنوان مدیرعامل جدید موزیلا انتخاب شده است. او در قسمتی از پست خود نوشته است آرزوی من این بود که راه دیگری برای موفقیت موزیلا در بلندمدت وجود داشت، اما برای پیشرفت باید سازمان‌دهی کنیم.

ارسال نظر