تجهیز گوشی شیائومی می میکس 4 به خنک‌کننده بلک شارک

شرکت شیائومی در نظر دارد با اتصال خنک کننده مغناطیسی بلک شارک به گوشی می میکس 4 ، انرژی حرارتی ناشی از پردازنده را پایین بیاورد.

تجهیز گوشی شیائومی می میکس 4 به خنک‌کننده بلک شارک

خنک کننده بلک شارک | راهکار شیائومی برای کاهش دمای پردازنده می میکس 4

شرکت شیائومی چند روز پیش از می میکس 4 رونمایی کرد. گوشی جدید به 8/12 گیگابایت حافظه رم و 128/256 گیگابایت حافظه اصلی مجهز شده و از تراشه SoC پرچمدار اسنپدراگون 888 پلاس بهره می برد. اما همانطور که می دانید، این تراشه ها علیرغم عملکرد خارق العاده و سرعت پردازشی بالا، انرژی حرارتی زیادی تولید می کنند. لذا شرکت های سازنده باید به فکر یک راهکار مؤثر برای رفع این مشکل باشند.

ظاهرا شرکت چینی تصمیم گرفته تا محصول جدید خود را همراه با خنک کننده مغناطیسی بلک شارک به بازار بفرستد. چنانچه در تصویر زیر مشاهده می کنید، این قطعه به خوبی به پنل پشتی اسمارت فون متصل شده و حرارت را دفع می کند.

خنک کننده بلک شارک 11588 میلی متر مربع مساحت دارد و از صفحه گرافینی تعدیل دمای جدید استفاده می کند. مساحت صفحه نیز حدود 1232 میلی متر مربع است.این وسیله بر اساس اثر پلتیه (حضور گرما یا سرما در یک نقطه اتصال الکتریکی بین دو هادی) کار می کند. فن داخلی دستگاه به سرعت می چرخد و با ایجاد یک منبع هوای قدرتمند، دمای گوشی را به طور قابل توجهی پایین می آورد.

خنک کننده مخناطیسی بلک شارک از پد سیلیکونی حرارتی کامپوزیت و یک قطعه مس خالص با رسانایی حرارتی بسیار بالا بهره می برد. این قطعه ضمن کاهش اثر سرمایشی، سطح تماس بین دستگاه و اسمارت فون را افزایش می دهد.

اگر صاحب شیائومی می میکس 4 هستید و یا قصد خرید آن را دارید، آیا حاضرید از خنک کننده مغناطیسی بلک شارک برای گوشی خود استفاده کنید؟

ارسال نظر