گوگل از این پس نتایج جستجوی غیرقابل اعتماد را هشدار می‌دهد

رسانه کلیک – گوگل قصد دارد نتایج جستجوی غیرقابل اعتماد را به کاربران هشدار دهد. این کار باعث خواهد شد کاربران از صحت اطلاعات سایت‌ها آگاه شوند.

گوگل از این پس نتایج جستجوی غیرقابل اعتماد را هشدار می‌دهد

این روزها به خاطر سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی، شرکت‌ها همگی در تلاشند که کارها در سریع‌ترین زمان انجام شود. یکی از این شرکت‌ها گوگل است. این شرکت در نظر دارد روند جستجوی اطلاعات با سرعت بیشتری صورت گیرد. بنابراین، گوگل قصد دارد نتابج جستجوی غیرقابل اعتماد را به کاربر هشدار دهد. اقدامی مهم که می‌تواند کاربر با صحت اطلاعات جستجو شده آگاه شود.

گوگل امروز پست جدیدی در وبلاگ خود منتشر کرده است که در بخشی از این پست آمده است:

جستجوی گوگل همیشه در تلاش بوده است که مفیدترین نتیجه را در اختیار کاربر قرار دهد. اما بعضی اوقات اطلاعات معتبری در دسترس قرار نمی‌گیرد. این موضوع می‌تواند در جستجوی اخبار بیشتر مورد توجه قرار گیرد. اخباری که برای اولین بار منتشر شده است، باید نسبت به صحت اطلاعات آن اطمینان حاصل کرد. چون گاهی ممکن است این اطلاعات درست نباشند.

گوگل برای مقابله با نتایج جستجوی غیرقابل اعتماد قصد دارد سیستمی را پیاده کند که با آن اعتبار اطلاعات جستجو شده بررسی شود. این سیستم به این صورت است که اطلاعات را در طیف وسیعی از منابع مورد سنجش قرار می‌دهد تا به تأیید نهایی برسد.

اگر اطلاعاتی مورد تأیید قرار نگرفت، گوگل به کاربر پیشنهاد می‌دهد برای بررسی منابع بیشتر، دوباره اقدام به جستجوی اطلاعات کند. گوگل سال گذشته پیامی را در جستجوگر خود قرار داده بود که عدم مطابقت اطلاعات را به کاربر گوشزد می‌کرد.

این قابلیت یک پنل به اسم About This Result را در جستجوی کاربر نشان می‌داد که اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربر می‌گذاشت. این امکان کمک می‌کرد کاربر نسبت به منابع جستجوی خود آگاهی پیدا کند. گوگل درباره این قابلیت گفته است:

هدف ما در ایجاد تمام این ویژگی‌ها این است که نتایج معتبر و مورد اطمینانی را برای کاربر فراهم کنیم. آنها به صورت آنلاین از اعتبار داده‌ها مطلع می‌شوند تا به نتیجه مورد نظر خود برسند.

لازم به ذکر است، این امکان در حال حاضر در کشور آمریکا در دسترس قرار گرفته است. گوگل این ویژگی را در ماه‌های آینده در دسترس دیگر مناطق جهان قرار خواهد داد.

ارسال نظر