نحوه استفاده از کلیدهای میانبر در فیس‌تایم نسخه مک

رسانه کلیک - فیس‌تایم اپل یک اپلیکیشن برای برقراری تماس تصویری است که به کاربران iOS و سیستم‌عامل‌های اپل امکان برقراری تماس تصویری با سایر کاربران این سیستم‌عامل‌ها را می‌دهد. بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، کیفیت تماس‌های تصویری برقرار شده از طریق این اپلیکیشن بسیار عالی است. از طرفی اخیرا امکانات بیشتری از جمله امکان برقراری تماس گروهی تصویری تا 32 نفر به این اپلیکیشن افزوده شده است.

نحوه استفاده از کلیدهای میانبر در فیس‌تایم نسخه مک

اگر شما نیز از کاربران فیس‌تایم هستید، باید در مورد کلیدهای میانبری که در سیستم‌عامل مک برای برقراری تماس تصویری از طریق فیس‌تایم وجود دارد، اطلاع داشته باشید. در ادامه این مطلب این کلیدهای میانبر را به شما معرفی می‌کنیم.

فهرست کلیدهای میانبر در اپلیکیشن فیس‌تایم عبارت‌اند از:

برای باز کردن منوی مربوط به Preferences از Cmd+, استفاده کنید.

برای داشتن مکالمه تصویری تمام صفحه از Cmd+Ctrl+F استفاده کنید.

برای رفتن به حالت پرتره از Cmd+R استفاده کنید.

برای مخفی کردن فیس‌تایم از Cmd+H استفاده کنید.

برای مخفی کردن همه چیز به غیر از فیس‌تایم از Cmd+Option+H استفاده کنید.

برای خاموش و روشن کردن فیس‌تایم از Cmd+K استفاده کنید.

برای خارج شدن از فیس‌تایم از Cmd+Q استفاده کنید.

برای کوچک کردن پنجره فیس‌تایم از Cmd+Q استفاده کنید.

برای بستن پنجره فیس‌تایم از Cmd+w استفاده کنید.

این کلیدهای میانبر را نمی‌توان تغییر داد و قابلیت غیر فعال‌شدن هم ندارند. استفاده از آن‌ها در طول مکالمه باعث افزایش سرعت عمل شما خواهد شد.

یکی دیگر از روش‌های افزایش سرعت برای استفاده از فیس‌تایم در سیستم‌عامل مک، ایجاد آیکون میانبر روی دسک‌تاپ است. برای این کار یکی از مرورگرهای Safari یا Opera را باز کنید و یکی از آدرس‌های زیر را در نوار آدرس آن تایپ کنید:

Facetime://applied

Facetime://email@address

Facetime://Phone

به جای applied باید آی‌دی فیس‌تایم، به جای Email@address آدرس ایمیل و به جای Phone باید شماره تلفن فرد مورد نظر خود را تایپ کنید. بعد از انجام این کار آدرس تایپ شده روی نوار آدرس را روی دسکتاپ لپ‌تاپ خود درگ کنید.

میانبرهای فیس‌تایم با این کار شما یک آیکون میانبر روی دسکتاپ خود ایجاد کرده‌اید که وقتی روی آن کلیک می‌کنید، فیس‌تایم به صورت خودکار با توجه به اطلاعات فرد مورد نظر باز شده و با کلیک روی دکمه سبز رنگ می‌توانید تماس تصویری برقرار کنید.

ارسال نظر