نخستین محصول شیائومی چه بود و در چه سالی عرضه شد؟

رسانه کلیک - شیائومی طی سال های اخیر توانسته تا نام خود را حسابی بر سر زبان ها انداخته و پا به پای سازندگان بزرگ پیش برود. اما نخستین محصول این شرکت چینی چه بود؟

نخستین محصول شیائومی چه بود و در چه سالی عرضه شد؟

شیائومی یکی از پنج تولیدکننده برتر گوشی های هوشمند در جهان به حساب می آید. طبق آخرین بررسی های انجام شده، این شرکت در سال جدید توانسته تا 15 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده و پس از سامسونگ و اپل، در رتبه سوم جهان قرار گیرد.

این تولیدکننده چینی به ساخت گوشی های هوشمند با قابلیت های متعدد معروف شده اما گستره محصولات آن بسیار وسیع و متنوع است؛ از لپ تاپ و تلویزیون گرفته تا پلوپز و جاروبرقی، ناخن گیر، موزن برقی، سشوار، پیچ گوشتی.

در نگاه بسیاری از افراد، شیائومی فعالیت خود را با فروش گوشی هوشمند آغاز کرده، اما حقیقت چیز دیگری است. نخستین محصول شیائومی یعنی MIUI ، حتی مبتنی بر سخت افزار نیز نبوده، اما هنوز هم در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.

پوسته اندرویدی MIUI در اوت سال 2010 عرضه شد. این پوسته خیلی زود محبوبیت بسیاری نزد انجمن های مختلف، از جمله XDA-Developers پیدا کرد.

نسخه های ابتدایی MIUI برای دستگاه های متعددی نظیر گوگل Nexus One و Nexus S، اچ‌تی‌سی Desire، موتورولا Droid/Milestone و اچ‌تی‌سی HD2 طراحی شد. شیائومی در آن برهه زمانی، فاقد گوشی هوشمند انحصاری برای به نمایش گذاشتن نرم افزار خود بود.

برخی ویژگی‌های مهم در نسخه‌های ابتدایی MIUI شامل قفل صفحه قابل شخصی‌سازی، پوشه‌ها، پشتیبانی از تم‌ها (یک ویژگی جدید در آن روزها)، آنیستال اپلیکیشن‌ها با کشیدن آن‌ها به بالای صفحه (یک ویژگی منحصر به فرد دیگر)، و معیارهای امنیتی نظیر لیست سیاه تماس‌ها و پیامک‌ها بودند. داک اپلیکیشن مقاوم و نبود کشوی اپلیکیشن‌ها، سبکی شبیه به اپل داشت.

نخستین محصول شیائومی به لطف توسعه انجمن محور، توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. در نتیجه ایده‌های متعددی از سوی علاقه‌مندان مطرح شد که شیائومی برخی از آن‌ها را در ساخت نسخه‌های بعدی MIUI به کار گرفت. از آن زمان به بعد، رویکرد مشابهی توسط سازندگان بزرگ دیگر مثل وان پلاس (برای پوسته اکسیژن) به کار گرفته شد تا با استفاده از نرم افزارهای خود به نیازمندی‌های کاربران پاسخ دهند.

شیائومی در نهایت اولین گوشی خود را به نام mi1 سال 2011 در چین عرضه کرد. این محصول علیرغم داشتن طراحی پلاستیکی، به ویژگی‌ها و خصوصیات قدرتمندی مجهز بود، از جمله تراشه اسنپدراگون S3، رم 1 گیگابایتی، حافظه تعمیم‌پذیر 4 گیگابایتی و باتری 1.930 میلی آمپر ساعتی.

جالب اینکه MIUI به عنوان نخستین محصول شیائومی همچنان ستون محکم گوشی‌های هوشمند این شرکت به حساب می‌آید. آخرین نسخه این پوسته، MIUI 12.5 بوده و شامل ویژگی‌های پیشرفته‌ای می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به مدیریت بهتر جوازها، حفظ کلیپ بورد، اتصال به کامپیوترهای شخصی و تصاویر پس‌زمینه پویا اشاره کرد. نرم‌افزار MIUI حتی به ساعت‌های هوشمند شیائومی در چین راه یافته است که ظاهری آشنا را برای کاربران تداعی می‌کند.

ارسال نظر