نرخ بالای آسیب به کارمندان در انبارهای خودکار آمازون

رسانه کلیک- داده های لو رفته از کمپانی آمازون نشان می دهد که انبارهای خودکار دارای بیشترین نرخ آسیب به کارمندان هستند.

نرخ بالای آسیب به کارمندان در انبارهای خودکار آمازون

از سال 2014، آمازون از بهره وری و مزایای امنیتی مراکز پردازش سفارش خودکار جدید خود دم می زند؛ مراکزی که در آن ها، روبات ها به کارگران در پردازش بسته ها کمک می کنند. اما ظاهرا این خودکارسازی موجب آسیب به کارمندان شرکت شده است. در یکی از گزارش های اخیر، مشخص شده که در بین سال های 2016 تا 2019، نرخ آسیب به کارمندان شاغل در انبارهای مجهز به روبات ها، حدود 50 درصد بیشتر از انبارهایی بوده که اتوماسیون در آن ها صورت نگرفته است.

در واقع این تاسیسات در مقایسه با سایر انبارهای آمازون، دارای بیشترین نرخ آسیب به کارمندان هستند. به عنوان مثال در سال گذشته، یک مرکز پردازش سفارش به نام BFI3 نرخ آسیب جدی برای 100 کارمند را معادل با 22 درصد گزارش داد (یعنی 22 نفر از بین 100 نفر). طبق گزارش Reveal، این مقدار تقریبا پنج برابر استاندارد صنعت فعلی بوده و حتی بیشتر از میانگین رایج در آمازون است.

ظاهرا یکی از مهم ترین دلایل بروز آسیب در انبارهای خودکار آمازون ، انتظارات غیر واقعی کمپانی از کارمندان شاغل در این اماکن است. در گذشته کارمندان حدود 100 آیتم را در هر ساعت اسکن می کردند، اما حالا آمازون از آن ها انتظار دارد تا در هر ساعت، بیش از 400 بسته را اسکن کنند! این کارمندان بدون آسیب زدن به خود نمی توانند پا به پای روبات ها پیش روند.

طبق نوشته های Reveal، به نظر می رسد که آمازون چندان رغبتی به پیروی از قوانین فدرال و توصیه های آن جهت رسیدگی به این مشکل ندارد. در سال 2015، اداره ایمنی و سلامت شغلی (یا به اختصار، OSHA) سیاست ها و قوانینی را جهت حفظ ایمنی کارکنان فعال در یکی از انبارهای خودکار آمازون در نیوجرسی تعیین کرد. یکی از این سیاست ها، چرخش افراد در بین مشاغل مختلف در طول شیفت های کاری بود تا بدین نحو، آسیب های ناشی از استرس تکراری کاهش یابد. البته به نظر نمی رسد که هنوز تغییری در سیاست های ناخوشایند انبارهای خودکار آمازون اعمال شده باشد.

یکی از سخنگویان آمازون در مصاحبه با نشریه Reveal درباره انبارهای خودکار گفته که استفاده از روبات ها، خودکارسازی و فناوری در مراکز پردازش سفارش، موجب بهبود محل کار شده، ایمنی مشاغل را افزایش داده و اثربخشی را بیشتر کرده است.

یکی دیگر از نکات قابل ملاحظه در گزارش Reveal، میزان آسیب به کارمندان انبارهای آمازون در فصد خرید تابستانی و همچنین رویداد Prime Day آمازون است. در سال 2019، به طور کلی 14 هزار آسیب جدی در 150 مرکز پردازش سفارش توسط کمپانی آمازون گزارش شده که این رقم سال به سال افزایش می یابد.

ارسال نظر