نسخه جدید اپلیکیشن گوگل کمرا برای گوشی‌های قدیمی پیکسل منتشر شد

رسانه کلیک - نسخه جدید اپلیکیشن دوربین گوگل یعنی گوگل کمرا 8.1 در پلی استور منتشر شده است و روی تمام گوشی‌های قدیمی گوگل پیکسل قابل اجرا است.

نسخه جدید اپلیکیشن گوگل کمرا برای گوشی‌های قدیمی پیکسل منتشر شد

گوگل به این معروف است که با هر یک از دستگاه های جدید پیکسل خود از یک نسخه دوربین متفاوت رونمایی می کند. برای مثال در پیکسل 5 از نسخه 8 اپ دوربین خود با رابط کاربری جدید و حالت‌های مختلفی برای فیلم‌برداری بدون لرزش رونمایی کرد. اکنون به نظر می‌رسد که این شرکت بروزرسانی جدیدی را برای این اپ منتشر کرده است تا نسخه 8.1 گوگل کمرا قابل اجرا روی تمام گوشی‌های قدیمی پیکسل باشد.

یک کاربر توئيتر به نام Kelvin Peralta گفته است که این بروزرسانی جدید در نسخه پلی استور 8.1.008.341125824 آمده است. همچنین او اسکرین‌شاتی از گوشی پیکسل 4 XL خود منتشر کرده است که نشان می‌دهد نسخه 8.1 گوگل کمرا را روی گوشی خود نصب کرده است. در این نسخه حالت جدید Cinematic Pan (که در نسخه 8 روی پیکسل 5 وجود داشت) برای فیلم‌برداری به اپلیکیشن اضافه شده است.

حالت Cinematic Pan به کاربران کمک می کند تا فیلم بهتری در زمان تکان دادن دوربین (چرخش به صورت افقی) ضبط کنند. گروه 9to5Google در بررسی های خود متوجه شده است که این نسخه جدید گوگل کمرا با گوشی‌های قدیمی پیکسل 2 / 2XL نیز سازگار هستند و این موضوع توسط یک کاربر که گوشی پیکسل 2 XL دارد تایید شده است. هنوز نمی دانیم که ویژگی‌های دیگر نسخه 8.0 گوگل کمرا مانند بزرگ نمایی سریع، حالت پورتره در شب و... در نیخه جدید این اپلیکیشن وجود دارد یا خیر.

این کاربر همچنین اعلام کرده است که نسخه جدید گوگل کمرا از بارگیری جانبی پشتیبانی نمی کند و ظاهرا در حین انجام این بارگیری یک خطا در رابطه با راستی آزمایی ظاهر می‌شود. در واقع بارگیری جانبی به معنای دانلود APK از یک منبع دیگر و نصب آن به صورت دستی است.

در رابطه با این مشکل یک کاربر راه حلی پیشنهاد داده است. او گفته است که اگر نسخه‌های بروزرسانی شده Play Services را از گوشی خود حذف کنید و APK را مجددا نصب کنید و دوباره در Play Services Beta ثبت نام کنید احتمالا مشکلتان برطرف شود. هنوز معلوم نیست که این روش برای دستگاه‌های قدیمی‌تر نیز کاربرد دارد یا نه اما بهتر است که منتظر راه حل خود گوگل باشیم.

ارسال نظر