قطع برق باعث اخلال در سیستم نسخه نویسی آنلاین نخواهد شد

رسانه کلیک - قطع برق باعث اخلال در سیستم نسخه نویسی آنلاین نخواهد شد. معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت خدمت‌دهی به بیمه‌شدگان در زمان قطع برق مختل نخواهد شد و به طور موقت از سیستم آنلاین به آفلاین و از الکترونیکی به کاغذی تبدیل می‌شود.

قطع برق باعث اخلال در سیستم نسخه نویسی آنلاین نخواهد شد

مهدی رضایی به اقدامات انجام شده در زمان قطعی برق اشاره کرده و گفت: «در فرآیند نسخه الکترونیکی ارتباط ما با ارائه‌دهندگان خدمت به صورت سیستم آفلاین برقرار است و بعد از اتصال اینترنت و برق می‌توانند بارگذاری را در سامانه‌ها انجام دهند.»

وی ادامه داد: «مراکز ارائه‌دهنده خدمت می‌توانند با استفاده از کد دستوری تلفنی، استحقاق‌سنجی بیمه شده را انجام داده و نسخه را به صورت کاغذی به داروخانه ارائه کنند. در این روند اختلالی برای بیمار ایجاد نشده و به شکل گذشته خدمت ارائه می‌شود.»

معاون سازمان بیمه سلامت ایران تأکید کرد: «طی اطلاعیه‌ای به ادارات کل استانی ابلاغ شده که در صورت قطع برق، خدمت‌دهی به مردم به صورت کاغذی انجام شود و ارائه‌دهندگان خدمت در وقت و فرصت معین به صورت آفلاین به سیستم و سامانه‌ها وارد شوند.»

سامانه 1666 آماده شنیدن شکایت‌هاست

رضایی با تأکید بر اینکه بیمه به طور کامل به تعهدات خود عمل خواهد کرد، گفت: «واحدهای نظارتی بیمه برای جلوگیری از اختلال در خدمت‌رسانی به طور کامل فعال بوده و به شکایات رسیدگی می‌کنند. مردم در صورت بروز هر مشکلی می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه 1666 تماس بگیرند تا پیگیری‌های لازم صورت بگیرد. البته قطع برق مشکلات دیگری در داروخانه‌ها به همراه دارد که مربوط به نسخه نویسی آنلاین نیست؛ از جمله قطع پایانه پرداخت، سامانه تی‌تک وزارت بهداشت، خاموشی رایانه فروش دارو که امر خدمت‌رسانی را در داروخانه‌ها مختل می‌کند.»

گفتنی است نسخه نویسی آنلاین یا الکترونیک طرح جدیدی است که در آن روند چاپ و توزیع دفترچه‌های کاغذی بیمه متوقف شده و بیمه‌شدگان فقط با ارائه کد ملی خود خدمات دریافت می‌کنند. در این روش پس از مراجعه بیمار به پزشک، پزشک موردنظر با دریافت کد ملی بیمار نسخه‌نویسی را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد و سپس با مراجعه بیمار به داروخانه و مجدداً اعلام کد ملی، داروهای تجویزی دریافت می‌شود.

در حال حاضر روند نسخه‌نویسی الکترونیک در برخی استان‌های کشور به صورت صد درصد اجرایی شده و در استان‌های دیگری چون تهران در مرحله تکمیل است.

ارسال نظر