نصب اپلیکیشن در اندروید 12 ساده‌تر خواهد شد

رسانه کلیک - شرکت گوگل اعلام کرده است که نصب اپلیکیشن ار فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث در سیستم عامل اندروید 12 ساده‌تر خواهد شد.

نصب اپلیکیشن در اندروید 12 ساده‌تر خواهد شد

شرکت گوگل اعلام کرده در نسخه بعدی سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 12 که در سال آینده منتشر خواهد شد، امکان نصب اپلیکیشن از فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث (یعنی اپ‌هایی به جز پلی استور) برای کاربران ساده‌تر خواهد شد. به گفته گوگل این تغییر به درخواست توسعه‌دهندگان اپلیکیشن بوده است و در آینده جزئیات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.

همچنین اعلام کرده است که موضع خود نسبت به خریدهای درون برنامه‌ای را نیز در آینده مشخص خواهد کرد. تمام توسعه دهندگانی که کالاهای دیجیتال را درون اپلیکیشن‌های خود به کاربران ارائه می‌دهند باید پرداخت‌های لازم را از پلی استور پردازش کنند.

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن تا تاریخ ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۲۱ فرصت دارند تا برنامه‌های خود را با سیاست های پرداخت گوگل پلی استور سازگار کنند.

به گفته گوگل این قوانین جدید تنها بر ۳ درصد از اپلیکیشن‌های موجود در این فروشگاه تاثیر خواهند گذاشت. این یعنی تاکنون تقریبا ۹۷ درصد از اپلیکیشن‌های پلی استور از سیستم پرداخت این فروشگاه برای خریدهای درون‌برنامه‌ای خود استفاده می‌کردند و تنها یک درصد از اپلیکیشن‌های در این فروشگاه مانند نتفیلیکس و اسپوتیفای هستند.

این قانون جدید باعث می‌شود تا اپلیکیشن‌های مختلف مجبور به پرداخت ۳۰ درصد کارمزد به شرکت گوگل شوند.

ارسال نظر