تعداد صاحبان بیت کوین در میان جوانان آمریکایی 4 برابر شده است!

شرکت تحلیلی گالوپ (Gallup) در نظرسنجی اخیر خود از سرمایه‌گذاران آمریکایی در مورد بیت کوین سؤال کرد و به نتایج بسیار مثبتی دست‌یافت.

تعداد صاحبان بیت کوین در میان جوانان آمریکایی 4 برابر شده است!

نظرسنجی بیت کوین در آمریکا

گالوپ در سال 2018 نظرسنجی مشابهی انجام داده است و داده‌های مقایسه شده از هر دو داستانی جالب را بیان می‌کنند. افرادی که درآمد قابل سرمایه‌گذاری دارند به‌آرامی با این واقعیت روبرو می‌شوند که یک فرصت جدید در حال شکل‌گیری است. عنوان مقاله سال 2018 «سرمایه‌گذاران آمریکایی وارد بیت کوین نشده‌اند، اما بسیاری از آنها شیفته آن هستند» بود، اما امسال، عنوان «تأثیر مهم بیت کوین در سرمایه‌گذاران جوان ایالات متحده» است. جریان در حال تغییر است و شاخص‌های فراوانی نیز این تغییر را تایید می‌کنند. بااین‌حال، همان‌طور که گالوپ می‌گوید ما هنوز در ابتدای مسیر هستیم.سرمایه‌گذاران جوان بیت کوین

در مقاله گالوپ آماده است: «شش درصد از سرمایه‌گذاران ایالات متحده که به‌عنوان بزرگسالانی که 10،000 دلار یا بیشتر در سهام، اوراق قرضه یا صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند معرفی می‌شوند، می‌گویند که صاحب بیت کوین هستند. این میزان در سال 2018 تنها 2 درصد بود. اما میزان مالکیت در بین سرمایه‌گذاران 18 تا 49 ساله رشد 10 درصدی داشته است و به 13 درصد رسیده است. این میزان در بین سرمایه‌گذاران 50 ساله و بالاتر حداقل است و فقط 3 درصد می‌گویند که مالک بیت کوین هستند. سه سال پیش این آمار برای افراد بالای 50 سال تنها یک درصد بود.»

برای قراردادن این اعداد در دیدگاه، باید آن‌ها را مقایسه کنیم، اما چه چیزی می‌تواند با بیت کوین رقابت کند؟ این ارز دیجیتال معمولاً با چه چیزی مقایسه می‌شود؟ درست است، طلا تنها دارایی مشابه است. گالوپ یک‌قدم جلوتر رفته و آن را با اکثر دارایی‌هایی اصلی مقایسه کرده است.

«مالکیت بیت کوین را می‌توان با عمده‌ترین سرمایه‌گذاری‌هایی که سرمایه‌گذاران ایالات متحده به آن اعتماد می‌کنند، در تضاد قرارداد. به‌عنوان‌مثال، 84 درصد از سرمایه‌گذاران گزارش کرده‌اند که پول خود را در صندوق‌های سهام یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری قرار داده‌اند، 67 درصد گفتند که سهام انفرادی دارند و 50 نیز اوراق قرضه دارند. با آمار مالکیت 6 درصد، بیت کوین بیشتر شبیه طلا است که 11 درصد از سرمایه‌گذاران می‌گویند صاحب آن هستند.»

جنسیت و ریسک در بیت کوین

درست مثل فاصله سنی، یک شکاف جنسی نیز در میان سرمایه‌گذاران بیت کوین وجود دارد. همان‌طور که برای اینترنت اتفاق افتاد، پذیرش بیت کوین توسط خانم‌ها بیشتر طول خواهد کشید و درست مانند اینترنت، آن‌ها از مردان پیشی خواهند گرفت.

در گزارش گالوپ ذکر شده است که تعداد سرمایه‌گذاران آقا تقریبا سه برابر است و 11 درصد از سرمایه‌گذاران آقا و 3 درصد از سرمایه‌گذاران خانم، بیت کوین دارند.

تصور از بیت کوین نیز در حال تغییر است. همان‌طور که نوسانات کاهش می‌یابد، جنبه ریسک درک شده از بیت کوین نیز تغییر خواهد کرد. باتوجه‌به اینکه بیت کوین یک آزمایش در حال انجام است و هیچ نتیجه تضمینی ندارد، کاملا منطقی است که اکثر سرمایه‌گذاران هنوز هم سطح خطر ذاتی دارایی را ببینند.

گالوپ در گزارش خود نوشت: «تقریباً همه سرمایه‌گذاران بیت کوین را تا حدی به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری خطرناک تصور می‌کنند - اما درصدی که آن را "بسیار پرخطر" می‌نامند از 75 درصد در سال 2018 به 60 درصد کاهش‌یافته است. اکنون 35 درصد سرمایه‌گذاران بیت کوین را "تا حدی خطرناک" می‌دانند و تنها 5 درصد آن را "کم‌خطر" و "بی‌خطر" می‌دانند.»

افرادی که بیت کوین را کاملا "بی‌خطر" می‌دانند، ممکن است زیادی خوش بین باشند، اما ما کی هستیم که قضاوت کنیم؟

نظرسنجی 2021 گالوپ چه چیزی را نشان می‌دهد؟

در صفحه "دربارهٔ ما" شرکت گالوپ نوشته شده است: «ما بیشتر از هر کس در دنیا در قصد کارمندان، مشتریان، دانشجویان و شهروندان اطلاعات داریم. ما می‌دانیم که بیشترین اهمیت آن‌ها در کار و زندگی چیست و اینکه اولویت‌ها باگذشت زمان چگونه تغییر می‌کنند.»

نظر این شرکت که همه چیز را می‌داند در مورد بیت کوین چیست؟ گالوپ عقیده دارد: «بیت کوین در حال نزدیک شدن به پذیرش عمومی در میان سرمایه‌گذاران ایالات متحده، به‌ویژه با افراد زیر 50 سال است. نه‌تنها 13 درصد از این سرمایه‌گذاران نسبتا جوان صاحب آن هستند، بلکه آشنایی آن‌ها با آن و تمایل به خرید آن نیز به سطح بسیار خوبی رسیده است.»

منحنی پذیرش بیت کوین در حال شکست دادن اینترنت است و ما می‌دانیم که اهمیت این فناوری کوچک چقدر مهم است. در واقع، سرعت پذیرش بیت کوین، تلفن‌های همراه و ابزارهای بانکداری مجازی را نیز رد کرده است!مراحل و افراد مختلق در منحنی پذیرش

مایکل لوین که قبلا در گوگل کار می‌کرد، در این باره اظهار داشت که علی‌رغم ترس‌های موجود، بیت کوین، مانند تمام فناوری‌های نوآورانه قبل از آن، یک منحنی پذیرش قابل پیش‌بینی و شفاف را دنبال می‌کند، البته با سرعت تسریع شده.

بیت کوین تنها در 12 سال توانسته است 135 میلیون کاربر جذب کند و لوین پیش‌بینی می‌کند که این تعداد تا سال 2025 به یک میلیارد نفر برسد.

ارسال نظر