نظر مردم آمریکا درباره حضور دونالد ترامپ در انتخابات 2024 چیست؟

دانشگاه کوینیپیاک با انجام یک نظرسنجی از مردم شهرهای مختلف آمریکا خواسته است نظر خود را درباره ریاست مجدد دونالد ترامپ بیان کنند.

نظر مردم آمریکا درباره حضور دونالد ترامپ در انتخابات 2024 چیست؟

60 درصد آمریکایی ها مخالف ریاست مجدد ترامپ هستند

طبق نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه کوینیپیاک آمریکا، 60 درصد معتقدند رئیس جمهور سابق این کشور یعنی دونالد ترامپ، نباید برای انتخابات 2024 کاندید شود.

جالب آنکه 73 درصد جمهوری خواهان بر این عقیده هستند که شرکت مجدد ترامپ در انتخابات می‌تواند به سود ایالات متحده باشد. این در حالی است که 95 درصد طرفداران حزب دموکرات مخالف این مسئله‌اند. حدود 60 درصد احزاب مستقل نیز فکر می‌کنند ترامپ نباید به فکر ریاست مجدد باشد.

همان‌طور که می‌دانید دونالد ترامپ هنوز تحت نظارت شدید است و مردم هنوز ننگ خشونت و نژادپرستی به او می‌زنند. با این حال 49 درصد ساکنان آمریکا اعتقاد دارند وی مجددا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد و تنها 39 درصد خلاف این عقیده هستند.

عملکرد جو بایدن به عنوان رئیس جمهور

این نظرسنجی عملکرد رئیس جمهور بایدن را نیز مورد پرسش قرار داده است. ظاهرا 46 درصد ساکنان آمریکا اقدامات بایدن را مورد تأیید می‌دانند؛ حال آنکه 43 درصد دیدگاه مخالفی دارند. همچنین 48 درصد افراد گفته‌اند بایدن نباید در انتخابات بعدی حضور یابد. اما 74 درصد طرفداران حذب دموکرات از حضور مجدد وی پشتیبانی می‌کنند.

شاید جالب باشد بدانید اکثریت مردم آمریکا، چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه، بر این باورند که بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2021 شرکت نخواهد کرد.

در این نظرسنجی همچنین آمده است که مردم تمایل دارند اعضای کدام حزب سیاسی اختیار کنگره را در دست گیرند. در پاسخ به این سؤال، 45 درصد حزب دموکرات و 42 درصد حزب جمهوری‌خواه را انتخاب کرده‌اند.

نظر مردم آمریکا درباره یورش 2021 به کاخ کنگره

دانشگاه کوینیپیاک در رابطه با یورش 2021 به کاخ کنگره نیز از مردم سؤالاتی کرده است. حدود 75 درصد جمهوری خواهان عقیده دارند این واقعه بیش از حد بزرگنمایی شده و بهتر است آن را فراموش کرد.

در مقابل، 94 درصد دموکرات‌ها آن را مصداق بارز حمله به دموکراسی دانسته و می‌گویند مردم هیچ‌وقت نباید یورش 2021 را از خاطر پاک کنند. حدود 63 درصد افراد نیز حمایت خود را نسبت به انجام تحقیقات گسترده پیرامون این مسئله نشان داده‌اند و 59 درصد دیگر معتقدند این تحقیقات بیهوده است و راه به جایی نمی‌برد.

ارسال نظر