مدیرکل صدور مجوز ساترا: طرح صیانت قابل اصلاح است

مدیرکل صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر گفت طرح صیانت با همه محاسن و انتقاداتی که به همراه دارد در مجلس پیش می‌رود و بعید است اصل طرح نادیده گرفته شود. باید توجه داشت که این طرح قابل اصلاح است.

مدیرکل صدور مجوز ساترا: طرح صیانت قابل اصلاح است

جلسه هم‌اندیشی ساترا و رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در خصوص طرح صیانت از کاربران فضای مجازی برگزار شد. مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا در این رسانه توضیحاتی در خصوص ویژگی‌ها و اهداف این جلسه و همچنین نگاه ساترا به این مقوله ارائه کرد.

محمدرسول حاج‌اقلی با بیان اینکه ساترا به عنوان نهاد تخصصی تنظیم‌گر دارای نظراتی در خصوص طرح صیانت از کاربران فضای مجازی است، گفت: «به هر حال این طرح با همه محاسن و یا انتقاداتی که به همراه دارد، طرحی است که در مجلس پیش می‌رود و بعید است اصل طرح نادیده گرفته شود. اما باید توجه داشت که این طرح قابل اصلاح است و کمیسیون‌های ویژه‌ای بدین منظور در نظر گرفته شده است.»

بیشتر بخوانید: سرنوشت طرح صیانت در دست مجلسی‌ها | وزیر طرح را به نمایندگان سپرد

مدیر اداره کل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا افزود: «ما در ساترا در پی ارائه نظر تخصصی به کمیسیون ویژه مجلس هستیم. بر این اساس و طبق دغدغه همیشگی‌مان از پلتفرم‌های فعال و تخصصی که در این حوزه فعالیت می‌کنند دعوت کرده‌ایم تا در این مورد با یکدیگر تبادل نظر داشته باشیم و شنونده نقطه نظرات و دغدغه‌های آن‌ها در حوزه تخصصی فعالیت خود باشیم. در نهایت جمع‌بندی و خروجی این جلسه را به عنوان نظر تخصصی ساترا به کمیسیون ویژه مجلس ارائه می‌کنیم.»

وی با بیان اینکه رویکرد ساترا مشورتی است، تأکید کرد: «پلتفرم‌ها نباید از بیان نظرات خود واهمه داشته باشند و به‌هیچ‌وجه قصد نداریم رسانه‌ها را جلو بیندازیم. ما در این مقوله در نهایت به جمع‌بندی خواهیم رسید که به اسم ساترا منعکس می‌شود و خواهیم گفت که این جمع‌بندی با مشورت پلتفرم‌ها صورت گرفته است.»

مشاور رئیس ساترا هم تشکیل این جلسه را به مثابه یک شروع دانست و گفت: «اصل موضوع را همه پذیرفته‌اند؛ به طوری که هر رسانه‌ای که دارای چند صدهزار بازدید باشد، به طور مستقیم با این کمیسیون طرف خواهد شد. خدمات پایه کاربردی اثرگذار و تعاریف بازی در این زمینه وجود دارد و هر پلتفرم برای امور خود به صورت مستقیم با کمیسیون ارتباط خواهد داشت.»

بیشتر بخوانید: درخواست نمایندگان بخش خصوصی برای حضور در کمیسیون بررسی طرح صیانت

حسین میرزاپور افزود: «در واقع این طرح در حال ساختن یک ابر تنظیم‌گری است و شورای عالی فضای مجازی کاربر اصلی این طرح است. شورا در حال ساخت ضمانت اجرایی برای خود است. وقتی ساترا در نوشتن طرح مداخله‌ای نداشته و هم‌اکنون طرح در کمیسیون ویژه مجلس است، یعنی ساترا قصد تزریق انرژی از بیرون به این طرح دارد.»

در ادامه این جلسه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با طرح دغدغه‌های خود در خصوص احتمال محدودیت‌های کاری بعد از اجرای طرح، رویکرد تجویزی طرح، بی‌اطلاع بودن از جزئیات طرح و ... نکات خود را عنوان کردند.

ارسال نظر