نمایشگاه کتاب تهران نباید در مصلی برگزار شود

پلیس راهنمایی و رانندگی مخالفت خود را با برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب مثل نمایشگاه کتاب در محل مصلی و نمایشگاه بین المللی اعلام کرد.

نمایشگاه کتاب تهران نباید در مصلی برگزار شود

سردار حمیدی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: «بار‌ها در جلسات مختلف تأکید کرده‌ایم که باید برای مدیریت ترافیک و همچنین کاهش آلودگی هوا، در زمان و محل برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب تجدیدنظر صورت بگیرد.»

در صحن شورای شهر تهران تصویب شده است که نمایشگاه‌های بزرگ و پرمخاطب در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شود. از طرفی سخنگوی شورای شهر تهران، علت برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی را آماده نبودن شهر آفتاب برای میزبانی از نمایشگاه عنوان کرده است.

دیروز هم رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، به برگزاری نمایشگاه کتاب امسال در مصلی اعتراض کرده و اعلام کرده بود وزارت ارشاد باید تصمیم برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی را فورا مورد بازنگری قرار دهد.

سید جعفر تشکری هاشمی گفته بود: «اگر نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار شود، ترافیک به هم ریخته و تردد خودروها در شهر تهران را به شرایط بحرانی‌تری تبدیل خواهد کرد. سفرهای عادی مردم در روزهای معمولی به سختی انجام می‌شود و اگر این نمایشگاه نیز برگزار شود، تردد در بزرگراه رسالت، شهید چمران، شهید همت و خیابان‌های شهید بهشتی و مطهری و مناطق اطراف را با معضل جدی روبه رو خواهد کرد.»

نوروز امسال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک برنامه نوروزی تلویزیونی اعلام کرد پس از دو سال تعطیلی، امسال نمایشگاه کتاب تهران در اردیبهشت برپا می‌شود .

منابع: باشگاه خبرنگاران، اکوایران

ارسال نظر