نمایشگرهای اولد 90 هرتزی سامسونگ به تولید انبوه می رسند

رسانه کلیک – شرکت سامسونگ در صدد است تا نمایشگرهای اولد 90 هرتزی خود را به تولید انبوه برساند. این پنل های 14 اینچی مخصوص لپ تاپ ساخته شده اند.

نمایشگرهای اولد 90 هرتزی سامسونگ به تولید انبوه می رسند

کمپانی سامسونگ دیسپلی قصد دارد تا نخستین نمایشگرهای اولد 90 هرتزی جهان، که مخصوص لپ تاپ طراحی شده اند را به تولید انبوه برساند. ظاهرا کمپانی های IT متعددی در سراسر جهان در صدد استفاده از این پنل های جدید در ساخت مدل های مختلف لپ تاپ های امسال هستند. چویی جو سون، مدیر عامل کمپانی کره ای طی بیانیه ای اظهار داشته است که فرایند تولید انبوه نمایشگرهای 90 هرتزی از ماه مارس آغاز می شود.

نمایشگرهای اولد 90 هرتزی جدید دارای اندازه 14 اینچ هستند، اما جزییات بیشتری درباره خصوصیات دیگر نظیر نسبت تصویر به نمایشگر یا رزولوشن در دسترس نیست. احتمالا نسخه های متعددی از نمایشگرهای جدید عرضه خواهند شد. ظاهرا پنل های اولد جدید دارای زمان پاسخ دهی سریع تری بوده و در هنگام نمایش محتوای پر سرعت، درصد تار شدن آن عملا همانند ال سی دی های 120 هرتزی است. نا گفته نماند که چویی جو سون در بیانیه خود، به هیچ شریک OEM لپ تاپ احتمالی اشاره نکرده است.

نمایشگرهای اولد قبلا نیز در لپ تاپ ها مورد استفاده قرار گرفته اند، اما این کاربرد چندان مرسوم نیست. با اینکه لپ تاپ های گیمینگ متعددی از نمایشگرهای اولد بهره می گیرند، اما استفاده از این نوع نمایشگرها به معنی فدا کردن نرخ های تازه سازی بالا است. با وجود اینکه کمپانی سامسونگ در سال گذشته، کروم بوک گلکسی مجهز به اولد را روانه بازار کرد، اما مدل 2021 این دستگاه از نمایشگرهای ال سی دی با برند QLED استفاده می کند که قیمت ارزان تری نیز دارد.

شرکت سامسونگ، بزرگ ترین تولیدکننده پنل های نمایشگر اولد در جهان است. بنابراین بیانیه جدید می تواند به این نکته اشاره داشته باشد که لپ تاپ های اولد در سال جاری رواج بیشتری پیدا خواهند کرد.

ارسال نظر