نمایندگان روسیه تلاش می‌کنند تا اپل و گوگل کارمزد استورهای خود را کاهش دهند

رسانه کلیک - نمایندگان مجلس روسیه لایحه‌ای پیشنهاد کردند که براساس آن اپل و گوگل باید کارمزد استورهای خود را کاهش دهند. این لایحه هنوز تصویب نشده است.

نمایندگان روسیه تلاش می‌کنند تا اپل و گوگل کارمزد استورهای خود را کاهش دهند

اگر لایحه قانون‌گذاران روسی مبتنی بر کاهش کارمزد اپ‌استور و پلی‌استور تصویب شود سهم گوگل و اپل برای خریدهای درون‌برنامه‌ای حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. این کاهش از سهم همیشگی اپل از مبادلات درون‌برنامه‌ای اپ‌استور کمتر است. طبق گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است فدوت توموسوف یکی از نمایندگان ایالت دوما در مجلس روسیه این درخواست را صادر کرده است. اما پیشنهاد کاهش ۱۰ درصدی سهم اپل و گوگل برای حمایت از توسعه‌دهندگان کافی نیست و توسوف خواسته است که پرداخت این بخش به دولت واگذار شود تا سرمایه لازم را برای آموزش دادن افراد بااستعداد در حوزه فناوری تامین شود.

چند سال است که برخی شرکت‌های بزرگ مانند اپل و گوگل سهم ۳۰ درصدی خود را از همه مبادلات مالی در استورهای خود دارند. اما این سهم در حال حاضر مشکلات زیادی را برای اپل به‌وجود آورده است. هم‌چنین برخی شرکت‌های بزرگ آمریکایی و اروپایی نیز از توسعه‌دهندگان خود حمایت کردند. یکی از شرکت‌هایی که با نقض قوانین اپ‌استور امکان خرید آیتم‌های درون‌برنامه‌ای را با قیمت کمتر فراهم کرده است اپیک‌گیمز است که این اقدام را برای بازی فورتنایت انجام داده است.

نمایندگان روسی در ماه اخیر متوجه شدند که اپل یکی از اپلیکیشن‌های کسپرسکای که به منظور پایش مدت زمان استفاده کودکان از دیوایس‌های هوشمند طراحی شده بود بلاک کرده است به همین علت اکنون بیش از اختیاراتی که دارد فعالیت می‌کند. اپل نیز اعلام کرده است که در تصمیم‌گیری‌های خود تجدید نظر می‌کند و به احتمال زیاد به زودی برای حفظ کنترل خود در اپ‌استور تلاش می‌کند.

در حال حاضر میزان حمایت از سایر نمایندگان از این لایحه پیشنهادی مشخص نشده است. به‌ویژه اینکه توموسوف پیشنهادکننده این لایحه عضو حزب روسیه واحد نیست. اما با وجود اتفاقاتی که به تازگی علیه اپل اتفاق افتاده است به نظر نمی‌رسد که روس‌ها از این جنبش حمایت کنند.

ارسال نظر