نوبت واکسیناسیون دانشجویان اعلام شد | + جدول نوبت‌بندی به تفکیک مقطع تحصیلی

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اولویت واکسیناسیون دانشجویان را بر اساس سال ورود به دانشگاه اعلام کرد. طبق این اعلام، دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی طی ماه‌های شهریور، مهر، آبان و آذر امسال علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

نوبت واکسیناسیون دانشجویان اعلام شد | + جدول نوبت‌بندی به تفکیک مقطع تحصیلی

اولویت با دانشجویان تحصیلات تکمیلی

علی خاکی صدیق، معاون وزیر علوم در نشست خبری مجازی امروز با اشاره به برنامه واکسیناسیون دانشجویان گفت: «واکسیناسیون دانشگاهیان اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها ابتدا با هدف برگزاری آموزش حضوری دانشگاه‌ها از مهر ماه جاری مطرح شد.»

وی با بیان اینکه تجربه موفقی طی 3 ترم اخیر در حوزه آموزش مجازی کسب شد، افزود: «اما برای اینکه آموزش حضوری در دانشگاه‌ها از سر گرفته شود، باید ابتدا دانشگاهیان و دانشجویان واکسینه شوند.»

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه سیاست وزارت علوم این است که اگر شرایط کنترل کرونا طبیعی شد، بخشی از آموزش دانشگاه‌ها از مهر ماه حضوری شود، خاطرنشان کرد: «برای این منظور واکسیناسیون دانشگاهیان را از ماه جاری آغاز کردیم و واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها در حال حاضر آغاز شده و اسامی آن‌ها را به وزارت بهداشت ابلاغ کرده‌ایم.»

وی افزود: «واکسیناسیون دانشجویان از شهریور ماه آغاز می‌شود و طبق برنامه‌ای که در نظر داریم، ابتدا واکسیناسیون دانشجویان از دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکتری آغاز می‌شود و این روند تا مهر ماه ادامه دارد. البته فرایند واکسینه کردن ابتدا از دانشجویان ورودی ۹۸ به قبل شروع خواهد شد.»

نحوه واکسیناسیون دانشجویان غیربومی و خارجی

خاکی صدیق همچنین با بیان اینکه دانشجویان تا آذر ماه به طور کامل واکسینه می‌شوند، یادآور شد: «دانشجویان جدیدالورود در بهترین حالت از بهمن ماه می‌توانند آموزش حضوری داشته باشند. حتی اگر تمام دانشجویان را واکسینه کنیم، با توجه به اینکه رعایت پروتکل‌ها باید اتفاق بیفتد، نمی‌توانیم آموزش حضوری را برای همه مقاطع و همه دانشجویان داشته باشیم.»

وی در خصوص مکان واکسینه کردن دانشجویان نیز افزود: «قرار بر این شد که دانشجویان در دانشگاه محل تحصیل خود واکسینه شوند؛ اما با توجه به اینکه برخی دانشجویان غیربومی هستند، می‌توانند بر اساس کارت دانشجویی خود در دانشگاه محل زندگی یا مرکز بهداشت شهر خود واکسینه شوند.»

معاون آموزشی وزارت علوم درباره نوع واکسن دانشجویان نیز گفت: «نوع واکسن بستگی به شرایط دارد. هر واکسنی که موجود باشد، از آن واکسن استفاده خواهد شد.»

خاکی صدیق با بیان اینکه دانشجویان خارجی باید در کشور خود واکسینه شوند هم گفت: «این دانشجویان در صورتی که کارت واکسن خود را نشان دهند، می‌توانند در کلاس‌های آموزشی حضور داشته باشند.»

برنامه واکسیناسیون دانشجویان به تفکیک مقطع ورود به دانشگاه

بنا به صحبت‌های معاون وزیر علوم، اولویت‌بندی در نظر گرفته شده برای واکسیناسیون دانشجویان جهت کنترل و مهار ویروس کرونا به شرح زیر است:

اولویت واکسیناسیون دانشجویان در فاز یک - شهریورماه ۱۴۰۰

دانشجویان دکترای تخصصی ورودی ۹۷ و پیش از آن

74 هزار نفر

دانشجویان کارشناسی ارشد ۹۹ و پیش از آن

396 هزار نفر

دانشجویان دکتری تخصصی عمومی ورودی ۹۵ و پیش از آن

32 هزار نفر

مجموع

502 هزار نفر

اولویت واکسیناسیون دانشجویان در فاز ۲ - مهرماه ۱۴۰۰

دانشجویان دکتری تخصصی ورودی ۹۸

25 هزار نفر

دانشجویان کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

160 هزار نفر

دانشجویان دکتری عمومی ورودی ۹۶ و ۹۷

27 هزار نفر

دانشجویان کارشناسی پیوسته ۹۷ و پیش از آن

692 هزار نفر

دانشجویان کارشناسی ناپیوسته ۹۹ و پیش از آن

168 هزار نفر

مجموع

938 هزار نفر

اولویت واکسیناسیون دانشجویان در فاز سه - آبان ماه ۱۴۰۰

دانشجویان دکتری تخصصی ورودی ۹۹

28 هزار نفر

دانشجویان دکتری عمومی ورودی ۹۸ و ۹۹

27 هزار نفر

دانشجویان کارشناسی پیوسته ۹۸ و ۹۹

930 هزار نفر

دانشجویان کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۰

90 هزار نفر

مجموع

1 میلیون و 75 هزار نفر

اولویت واکسیناسیون دانشجویان در فاز چهار - آذرماه ۱۴۰۰

دانشجویان دکتری تخصصی ورودی ۱۴۰۰

28 هزار نفر

دانشجویان دکتری عمومی ورودی ۱۴۰۰

14 هزار نفر

دانشجویان کارشناسی پیوسته ۱۴۰۰

450 هزار نفر

دانشجویان کاردانی

475 هزار نفر

مجموع

967 هزار نفر

نظر شما درباره اولویت‌بندی در نظر گرفته شده برای واکسیناسیون دانشجویان چیست؟ با از سر گرفتن آموزش‌های حضوری دانشگاه‌ها موافق هستید؟ در بخش نظرات برایمان بنویسید.

ارسال نظر