نوروز فرصتی برای تجدید وعده‌های صلح، دوستی و حقوق بشر است

کولن ویکسن کلاپایل رئیس شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد (اکوسوک) اظهار داشت: نوروز فرصتی است که وعده های خود در رابطه با صلح، دوستی، حقوق بشر و کرامت انسانی را تجدید کنیم.

نوروز فرصتی برای تجدید وعده‌های صلح، دوستی و حقوق بشر است

به گزارش ایرنا، به ابتکار و با محوریت نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک و با مشارکت ۱۱ کشور دیگر حوزه نوروز، نشست بزرگداشت روز بین المللی نوروز به صورت مجازی، روز سه شنبه دوم فروردین ماه ۱۴۰۱ در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد.

در این نشست که ریاست آن را مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل برعهده داشت، دبیرکل سازمان ملل، رئیس مجمع عمومی و رئیس شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل نیز حضور داشتند.

رئیس شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد (اکوسوک) در سخنان خود، نوروز را نماد و نوید آغازی جدید، فرصتی جدید و سالی جدید دانست و تاکید کرد نوروز، از مرزهای ملی، مذهبی و فرهنگی فراتر می رود، تنوع فرهنگی را گرامی داشته و در عین حال ارزش های مشترک بشر را یادآور می شود.

رئیس اکوسوک افزود: نوروز فرصتی است که ما می توانیم در مورد سالی که گذشته بیندیشیم و در عین حال نگاهی به آینده و برکات آن داشته باشیم. فرصتی است که وعده های خود در رابطه با صلح، دوستی، حقوق بشر و کرامت انسانی را تجدید کنیم.

کولن ویکسن کلاپایل اضافه کرد: نوروز فرصتی است که در آن می توانیم تعهد تزلزل ناپذیر خود را مبنی بر اینکه هیچکس از توسعه عقب نخواهد ماند، یادآوری کنیم.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: امروز، پیام نوروز بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است. ما هنوز تلاش می کنیم از آثار مخرب همه گیری کرونا و نیز منازعاتی که به سرعت در بسیاری از نقاط جهان شدت می یابند، رهایی یابیم.

رئیس اکوسوک تصریح کرد: بیایید این آغاز جدید را با اراده ای محکم و تازه برای نیل به جهانی متحد تر، همبسته تر و هماهنگ تر، ارج بگذاریم.

وی افزود: جهانی که گفتگو و همکاری را به جای اختلاف و درگیری، سرلوحه ی خود قرار می دهد. جهانی که صلح و کرامت، هنجار اصلی آن است و نه استثنا. جهانی که بتوانیم آن را به کمک یکدیگر و به روشی عادلانه تر و پایدار تر، بازسازی کنیم.

رئیس اکوسوک در پایان گفت: باشد که پیام زایش و رویش مجدد نوروز، ما را به یکدیگر نزدیکتر کند تا روزهای بهتری را رقم بزنیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر