نگهداری ارزهای دیجیتال در بعضی از بانک های تگزاس قانونی شد

رسانه کلیک - اداره امور بانکداری ایالت تگزاس اعلام کرد که بانک‌های دارای مجوز رسمی دولتی در تگزاس می‌توانند خدمات نگهداری ارزهای دیجیتال را ارائه دهند.

نگهداری ارزهای دیجیتال در بعضی از بانک های تگزاس قانونی شد

در روز پنجشنبه (20 خرداد 1400) اداره امور بانکداری ایالت تگزاس بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن آمده است:

تا زمانی که مؤسسات مالی پروتکل‌های رضایت‌بخشی برای کنترل موفقیت‌آمیز خطرات و تطبیق با مقررات مربوطه داشته باشند، بانک‌های دارای مجوز رسمی دولتی در تگزاس می‌توانند خدمات نگهداری ارزهای دیجیتال را ارائه دهند. درحالی‌که نگهداری و حفاظت از ارزهای مجازی لزوما با دارایی‌های سنتی متفاوت خواهد بود، اداره امور بانکداری تگزاس معتقد است که اعتبار ارائه این خدمات در مورد ارزهای دیجیتال طبق کد مالی 32.001 § تگزاس از قبل وجود دارد.

این مقام بانکی توضیح داد که هر بانک بر اساس تخصص، ریسک‌پذیری و مدل تجاری خود، خدمات نگهداری ارزهای دیجیتال خود را انتخاب خواهد کرد.

به‌عنوان‌مثال، ممکن است یک بانک به مشتریان خود این امکان را بدهد تا کنترل مستقیم ارزهای دیجیتال خود را حفظ کرده و صرفا یک نسخه از کلیدهای خصوصی کیف پول را در بانک ذخیره کنند. از سوی دیگر، ممکن است که بانکی کنترل کلیدهای خصوصی مشتریان را به دست گرفته یا کلیدهای خصوصی جدیدی را ایجاد کند.

مقام ناظر بانکی تگزاس قبلا مشخص کرده بود که خدمات نگهداری ارز دیجیتال ممکن است توسط یک بانک با مجوز رسمی دولتی تگزاس به صورت امانی یا غیرامانی ارائه شود. اگر بانکی خدمات نگهداری را به‌صورت امانی ارائه دهد، این اختیار را دارد که ارزهای دیجیتال مشتری را مانند سایر دارایی‌های نگهداری شده مدیریت کند.

این مقام ناظر همچنین اظهار داشت که پیش از اینکه یک بانک بتواند خدمات نگهداری ارزهای دیجیتال را ارائه دهد، مدیریت آن باید ارزیابی بایسته را انجام دهد و خطرات موجود در ارائه یک محصول یا خدمات جدید را با دقت بررسی کند. اگر مدیریت و هیئت‌مدیره تصمیم بگیرند که خدمات ارزهای دیجیتال را پیش ببرند، باید از سیستم‌های مؤثر مدیریت ریسک و کنترل برای اندازه‌گیری، نظارت و کنترل ریسک‌های مربوط به نگهداری دارایی‌های دیجیتال استفاده شود.

ارسال نظر