هدست واقعیت ترکیبی اپل با نمایشگر دوگانه 8K و قابلیت ردیابی چشم

رسانه کلیک - به تازگی اطلاعات جدیدی در خصوص هدست واقعیت ترکیبی اپل منتشر شده که از کاربرد فناوری ردیابی چشم و دو نمایشگر با کیفیت 8K در این دستگاه خبر می دهند.

هدست واقعیت ترکیبی اپل با نمایشگر دوگانه 8K و قابلیت ردیابی چشم

شایعات مختلف به این موضوع اشاره می کنند که شرکت اپل در حال فعالیت روی یک هدست واقعیت مجازی/افزوده برای عرضه در سال آینده است. اطلاعات تازه ای درباره این محصول توسط یکی از منابع نزدیک به کمپانی اپل درز پیدا کرده که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

طبق گزارش جدید رسانه خبری TheInformation، هدست واقعیت مجازی اپل به بیش از ده ها دوربین برای ردیابی حرکت سر، و همچنین دو نمایشگر 8K با وضوح اولترا و فناوری ردیابی چشم پیشرفته مجهز خواهد بود. دوربین ها می توانند نمایش جهان واقعی را از طریق هدست، به کاربر نشان دهند و بدین ترتیب، یک اثر واقعیت ترکیبی (ترکیب واقعیت افزوده و واقعیت مجازی) را به وجود آورند. هدست واقعیت ترکیبی با ویژگی های فوق، بلندپروازانه ترین تلاش کمپانی کوپرتینویی برای ایجاد یک پلتفرم تکنولوژی جدید به حساب می آید.

تصاویر مربوط به نمونه آزمایشی هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال گذشته لو رفته اند، که به یک وایزر براق و منحنی اشاره می کنند. این وایزر به وسیله جسمی مشبک و سربندهای قابل تعویض به صورت انسان وصل می شود. تصویر منتشر شده از عینک جدید در وب سایت خبری TheInformation به صورت زیر است.

طبق اظهارات اپل، روش های متعددی برای کنترل هدست ایجاد شده اند، که از جمله آن ها می توان به یک دستگاه انگشتی اشاره کرد، که روی انگشت کاربر قرار می گیرد. هدست جدید همچنین می تواند به حرکات چشم کاربر و جسترهای دست واکنش نشان دهد. گفته می شود که یک دکمه فیزیکی نیز در کنار وایزر قرار گرفته است.

طبق گزارش اخیر، ظاهرا قیمت اولیه هدست واقعیت ترکیبی اپل حدود 3000 دلار برآورد شده، که می توان آن را معادل هدست واقعیت ترکیبی HoloLens 2 مایکروسافت در نظر گرفت (که البته قیمت آن 3500 دلار است). این قیمت با قابلیت های هدست جدید مطابقت داشته و آن را به محصول ایده آلی تبدیل می کند. با این حال، هدف فروش این دستگاه در نیمه اول سال عرضه به بازار، تنها 250 هزار واحد است.

ارسال نظر