درآمد حاصل از هزینه تراکنش اتریوم به پایین‌ترین سطح خود در یک سال اخیر رسید!

رسانه کلیک - با کاهش ازدحام و فعالیت شبکه، درآمد هزینه تراکنش اتریوم نیز بسیار کاهش‌یافته است و به پایین‌ترین سطح خود در یک سال اخیر رسیده است. این مقدار درآمد شبکه اتریوم آخرین بار در ژوئن 2020، پیش از «تابستان دیفای» مشاهده شده بود.

درآمد حاصل از هزینه تراکنش اتریوم به پایین‌ترین سطح خود در یک سال اخیر رسید!

بلاک چین اتریوم که رقابت شبکه‌هایی را به دنبال داشته که هدف آن‌ها به‌دست‌آوردن بخشی از نرخ بالای ازدحام و هزینه‌های معامله دو رقمی آن بوده است، اخیرا کاهش در درآمد هزینه تراکنش را تجربه کرده است.

طبق گزارش جدید گلس نود (Glassnode)، درآمد استخراج‌کنندگان شبکه اتریوم از کارمزد تراکنش‌ها که ماه گذشته برابر با 15،000 اتریوم در روز بود، بیش از 85 درصد کاهش‌یافته است. میانگین هفت روز این مقدار اکنون 1900 اتریوم است. گلس نود در این باره نوشت:

ما باید به‌پیش از ژوئن 2020، قبل از تابستان دیفای (DeFi Summer) نگاه کنیم تا سطح مشابهی از کارمزد معاملات پرداخت شده را پیدا کنیم.

در ماه ژوئن 2020 بود که پروتکل وام‌دهی دیفای Compound توکن مدیریت COMP خود را عرضه کرد و تابستان دیفای را آغاز کرد. تابستان دیفای تقاضا برای محصولاتی که به کاربران امکان گرفتن و دادن وام و مبادله دارایی‌ها را بدون نیاز به عبور از یک بانک یا میانجی‌های مالی دیگر می‌دادند، افزایش داد.

هزینه تراکنش‌های اتریوم همراه با رشد تقاضا در شبکه افزایش یافتند. هرچه تقاضای بیشتری برای انجام معاملات باشد، خواه مناقصه توکن‌های غیر قابل معاوضه (NFT) باشد و یا وام‌های Compund، فضای کمتری برای وارد کردن معاملات اضافی در یک بلاک وجود دارد؛ در نتیجه هزینه تراکنش‌ها افزایش می‌یابد. به همین ترتیب، وقتی فضای بیشتری در دسترس باشد، هزینه‌ها نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

در حال حاضر فضای بیشتری در بلاک‌ها در دسترس است، زیرا فعالیت دیفای کاهش‌یافته است. گلس نود در 7 ژوئن نوشت:

ماه اخیر از نظر تاریخی یک افت بزرگ بوده است.

پس از سقوط اخیر اتریوم به زیر 2،000 دلار، استخراج‌کنندگان شبکه که در ازای نگه‌داشتن بلاک‌هایی که ایجاد می‌کنند به‌اضافه دریافت کارمزد، تراکنش‌های شبکه را پردازش می‌کنند، هم از نظر درآمد پایین‌تر هزینه تراکنش و هم از نظر نرخ کمتر اتریوم در بازار در حال ضرر کردن هستند.

بیشتر بخوانید: ریزش قیمت اتریوم به زیر 2000 دلار | خطر در کمین دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا!

طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط BitInfoCharts، متوسط ​​هزینه تراکنش‌های اتریوم در 20 ژوئن 3.50 دلار بود. در تاریخ 12 مه، همین میزان برابر با 69.92 دلار بود. از 1 ژانویه که قیمت هر اتریوم به 724 دلار رسید، این میزان تا این حد پایین نبوده است.

ارسال نظر