هزینه 113 میلیون دلاری اپل برای حل و فصل رسوایی batterygate آیفون‌ها

رسانه کلیک - به دنبال رسوایی اپل برای کند کردن عمدی باتری آیفون‌های قدیمی‌تر، که به رسوایی batterygate معروف است، اپل در توافقی 113 میلیون دلاری این دعوای حقوقی را حل و فصل کرد.

هزینه 113 میلیون دلاری اپل برای حل و فصل رسوایی batterygate آیفون‌ها

اپل اعلام کرده که این شرکت با پرداخت 113 میلیون دلار برای حل و فصل دعاوی حقوقی که در مورد ادعاهایی مبنی بر اینکه شرکت مخفیانه عملکرد باتری را در مدل های قدیمی آیفون کاهش داده و یا کند کرده است - جنجالی که به عنوان batterygate شناخته می‌شود- توافق کرده است.

هنگامی که اولین بار گزارش‌ها در مورد کند کردن عملکرد باتری‌ مدل‌های قدیمی آیفون توسط اپل منتشر شد، این شرکت آن را تکذیب کرد. بعداً این شرکت گفت که این کار را برای افزایش عمر باتری انجام داده است.

batterygate به عنوان تلاش این شرکت برای جلب توجه کاربران برای خرید آیفون‌های جدید تلقی می‌شد. پس از گزارش‌های گسترده در سراسر آمریکا مبنی بر کند شدن عمدی باتری، حدود 34 ایالت در ایالات متحده آمریکا، از جمله آریزونا، آرکانزاس، ایندیانا و ناحیه کلمبیا تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کردند.

در حال حاضر، این موضوع با موافقت با پرداخت 113 میلیون دلار جریمه مالی و تعهد قانونی برای شفافیت بیشتر در آینده، توسط اپل حل و فصل شده است. با این حال ، مانند بسیاری از این توافق‌ها، اپل به نقض هیچ قانون یا تخلف دیگری اعتراف نکرد.

کاهش سرعت عملکرد آیفون قدیمی اپل فریبنده به نظر می رسید زیرا این شرکت هرگز چنین اطلاعاتی را فاش نکرده است. با عملکرد کندتر ، بسیاری از کاربران معتقد بودند که تنها گزینه باقی مانده ارتقا به مدل جدیدتر است که میلیون ها دلار برای اپل سود به همراه داشت.

بلافاصله پس از علنی شدن این مسئله، اپل عذرخواهی کرد و برنامه تعویض باتری را راه اندازی کرد. به عنوان بخشی از این برنامه، باتری دستگاه های قدیمی را با قیمت 29 دلار ارائه داد و همچنین ویژگی جدید مدیریت باتری را به iOS اضافه کرد.

در اوایل سال جاری، اپل با پرداخت 500 میلیون دلار موافقت كرد كه پرونده قضایی را در رابطه با رسوایی batterygate حل و فصل كند. این بدان معنی است که کاربران آیفون 6، 6 پلاس، 6 اس، 6 اس پلاس، 7، 7 پلاس و SE با سیستم عامل iOS 10.2.1 یا بالاتر از آنها 25 دلار غرامت دریافت می‌کنند.

ارسال نظر