گزارش اختصاصی از هشتمین جشنواره فاوا

رسانه کلیک - هشتمین جشنواره «فاوا» با شعار «فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیشران تحول اقتصاد دیجیتال» صبح امروز در نمایشگاه الکامپ 98 برگزار شد.

گزارش اختصاصی از هشتمین جشنواره فاوا

در برنامه معرفی برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات و جایزه ملی کیفیت، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستار هاشمی، سرپرست معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیره پیروز بخت، رئیس سازمان استاندارد حاضر شده و ۵۱ شرکت مورد تقدیر قرار گرفتند.

در این نشست، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «عقل سالم در بدن سالم است و سازمانی که فرآیندهای کیفی درستی نداشته باشد، نمی‌تواند کیفیت درست به مردم ارائه دهد. داشتن گواهینامه؛ نشان دهنده کیفیت حق الناس شرکت‌هایی است که به مردم خدمات ارائه می کنند و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف است پیشنهادی را برای ارزیابی اپراتورها به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه کند.»

وزیر جوان تاکید کرد: «اپراتورها نباید پاسخگویی و خدمات نادرست داشته باشند، زمانی که این شاخص ها درست نباشد، رییس سازمان تنظیم مقررات باید الزام دریافت گواهینامه کیفیت را پیگیری کند.»

وزیر ارتباطات با اشاره به مشکلاتی که برای دریافت گواهینامه کیفیت در گذشته وجود داشته، ادامه داد: «در سال ۹۵ انجام این کار به شرکت زیرساخت واگذار شد و به همین دلیل تجدید نظر در فرآیند ارزیابی را مورد تاکید قرار دادیم. همان طور که جشنواره فاوا به اهل آن، سازمان نظام صنفی و فعالان این حوزه سپرده شد، باید در جایزه ملی کیفیت نیز فرآیندی مشخص شود. در عصر فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد دیجیتال توجه به کیفیت و شاخص های کیفیت جز اصولی است که باید به آن توجه داشت. استانداردسازی فرآیندها موضوع بسیار مهمی است چرا که بدون استانداردها خدمات قابل ارزیابی نیست. اگر بخواهیم تولید ملی را بالا ببریم و در اقتصاد دیجیتال در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید استانداردهای خود را بالا ببریم.»

پیروزبخت در این مراسم با اشاره به این نکته که امیدوار است این سازمان بتواند با معاونت علمی فناوری و وزارت ارتباطات، مصوبه‌های خوبی در رابطه با استفاده از فناوری‌های جدید داشته باشد، گفت: «به همان شکل که با معاونت علمی کار جدیدی درباره استارتاپ‌ها شروع کردیم و استانداردهای مربوط به کسب ‌وکارها را شناسایی و گواهی دادیم، آمادگی داریم در حوزه محصولات و فناوری‌های نوین، مصوبه‌های لازم را از شورای عالی استاندارد بگیریم.»

در انتهای این مراسم به شرکت‌های منتخب حوزه فاوا، لوح یادبود و تندیس اهدا شد. مجموعه‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و شرکت خدمات هوایی پیام در این مراسم گواهی اشتهار دریافت کردند و گواهی اهتمام به کیفیت نیز به شرکت‌های حساب رایان پارس، شرکت میان باطری خاوران و دانشکده مجازی دانشگاه شیراز تعلق گرفت.

مجموعه‌های دیگر مانند شرکت راهکار همراه رهپو، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، صنایع ارتباطی آوا، سامانه نوآوری ارتباطات سینا، پژوهشگاه فضایی ایران، شرکت پندار پژوه، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت بهینه پردازش، پژوهشکده مواد پژوهشگاه فضایی، شرکت سی می تیو، شرکت شریف همراه پژوهان، شرکت آریا همراه سامانه، شرکت فناوری پیشرفته پارسیان نیز توانستند رتبه اول را به دست بیاورند.

برگزیدگان مقام‌های دوم و سوم جشنواره فاوا نیز شرکت پیشگامان شهر مجازی رایان راد، سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی ایران، جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی، شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید، پرتو تماس نوین، شرکت اتصال صنعت میانه، شرکت فناوری ارتباطات سیار، پژوهشگاه ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات، مبین نت، ایرانسل، ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت فناوری ارتباطی فانا، شرکت پارس اطلس، شرکت کشتیار، مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران بودند.

ارسال نظر